خدمات پرستاری در مشهد
عوارض بازی کودکان با گوشی و تبلت

عوارض بازی کودکان با گوشی و تبلت

چه بخواهیم و چه نخواهیم تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند ابزارهای خوبی برای ساکت کردن بچه‌ها هستند. خصوصاً برای والدینی که مشغله‌های کاری فراوان فرصت سرگرم کردن و گذراندن وقت را با کودکانشان نمی‌دهد. آنها همچنین می‌توانند یک ابزار عالی برای پاداش باشند.

والدین از آنها برای تربیت کودکان، ساکت نشستن در اتومبیل، سوار شدن در کالسکه یا حتی هنگام مهمانی استفاده می‌کنند. اما برخی از کارشناسان اطفال می‌گویند طولانی شدن بازی کودکان با گوشی و تبلت عواقب جبران ناپذیری را خواهد داشت که در ادامه این مقاله به برخی از مهم‌ترین آنها می‌پردازیم. همچنین والدین می‌توانند برای سرگرم کردن و مراقبت از کودک خود به فکر یک پرستار کودک در منزل نیز باشند.

عوارض طولانی مدت بازی کودکان با گوشی و تبلت

متاسفانه امروزه بازی کودکان با گوشی و تبلت راهی آسان برای حواس پرتی یا مشغول نگه داشتن آنها است. صرف زمان زیاد بازی کودکان با گوشی و تبلت می‌تواند ساختار و عملکرد مغز را مختل کند. همچنین می‌تواند باعث چاقی، بی خوابی، نوسانات خلقی و حتی مشکلاتی در مدرسه شود. از آنجا که مغز کودکان در طول سال‌های شکل گیری خود دچار تغییرات زیادی می‌شود، این مدت زمان اضافی برای بازی کودکان با گوشی و تبلت می‌تواند آسیب زننده‌تر باشد. موفقیت تحصیلی، مهارت‌های اجتماعی و حتی موفقیت شغلی همگی می‌توانند تحت تأثیر عوارض مخرب وسایل الکترونیکی قرار بگیرند. به همین دلیل، مهم است که زمان استفاده کودکتان از گوشی یا تبلت را محدود و کنترل کنید. مهم‌ترین عوارض استفاده طولانی مدت با موبایل و تبلت شامل موارد زیر است:

خطرات گوشی و تبلت برای کودکان

مانند هر ابزار دیگر، گوشی یا تبلت نیز می‌تواند برای اهداف غلط استفاده شود. بچه‌ها می‌توانند با پیام‌ها، تصاویر یا متن‌های نامناسبی که دوستانشان یا آنها در گروه به اشتراک گذاشته‌اند روبرو شوند. آنها می‌توانند در سنین پایین به پورنوگرافی راه پیدا کنند و درک و روند تفکر خود را تغییر دهند. حتی تبادل تصاویر از خود، به طور غیرمسئولانه‌ای می‌تواند زندگی آنها را برای مدت طولانی تحت تأثیر قرار دهد.

عوارض طولانی مدت بازی کودکان با گوشی و تبلت
عوارض طولانی مدت بازی کودکان با گوشی و تبلت

اختلال خواب

کودکان ممکن است تا دیر وقت بیدار بمانند و با دوستان خود صحبت کنند، بازی کنند یا در شبکه‌های اجتماعی وقت بگذرانند، که در آینده  باعث خستگی و بی قراری آنها  خواهد شود. این امر همچنین زندگی تحصیلی آنها را مختل می‌کند، زیرا کودکان بیش از حد خواب آلود هستند و نمی‌توانند روی آنچه در مدرسه آموزش داده می‌شود، تمرکز کنند. از این رو بازی کودکان با گوشی و تبلت، یک اثر دومینوای دارد که در تمام جنبه‌های زندگی آنها رخنه می‌کند.

ایجاد بیماریها و مشکلات پزشکی

وقتی که کودکان بیشتر زمان خود را با گوشی یا تبلت بگذرانند، در اوقات فراغتشان در فعالیت بدنی مشارکت ندارند. این امر آنها را در معرض خطر چاقی و سایر بیماریها قرار می‌دهد، که بعداً می‌تواند به بیماریهای مضر مانند دیابت و فشار خون بالا تبدیل شود. همچنین کمردرد، آرتروز، سندرم حرکت تکراری و میگرن تنها برخی از مشکلاتی است که استفاده طولانی مدت موبایل یا تبلت برای کودکان ایجاد می‌کند.

اکنون، ما قصد نداریم شما را با این اطلاعات بترسانیم، اما خوب است بدانید که مطالعات احتمال افزایش احتمال تومور را برای کسانی که بیش از حد از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند، نشان می‌دهد. شواهد محدودی وجود دارد که تومورها را به دلیل تشعشع تلفن همراه ایجاد می‌کند، اما به عنوان یک والدین، ممکن است بخواهید زمان بازی کودکان با گوشی و تبلت را محدود کنید تا از خطرات احتمالی دیگر جلوگیری کنید. یک پرستار کودک در منزل با سرگرم کردن او و انجام بازیهای خلاقانه زمان بازی کودکان با گوشی و تبلت را کاهش داده و از خطرات احتمالی جلوگیری می‌کند. برای اطلاع از هزینه پرستار کودک در منزل با آسانیسم تماس بگیرید.

چاقی

معمولا استفاده از هر وسیله‌ای با صفحه الکترونیکی منجر به کم تحرکی و عدم فعالیت می‌شود. کم تحرکی، همراه با دیدن تبلیغات مربوط به غذاهای فست فودی پر کالری، اغلب منجر به چاقی کودکان می‌شود. کودکان به طور طبیعی سرشار از انرژی هستند و نیاز به دویدن، پریدن و تحرک دارند. وقتی اشتیاق عادی به فعالیت کاهش یابد و آنها ساعت‌ها بنشینند و بازی کنند، اضافه وزن پیدا خواهند کرد. چاقی منجر به انواع مشکلات سلامتی از جمله دیابت، مشکلات مفصلی و بیماریهای قلبی می‌شود.

مشکلات بینایی کودکان

قبلاً برای کسانی که مجبور بودند ساعت‌های طولانی را جلوی صفحه رایانه خود کار کنند یک قانون وجود داشت که هر ۲۰ دقیقه ۲۰ ثانیه به چیزی که ۲۰ فوت (۶ متری) فاصله دارد نگاه کنند. این قانون ۲۰/۲۰/۲۰ برای کمک به جلوگیری از خستگی چشم و مشکلات احتمالی بینایی در آینده اجرا شد. به احتمال زیاد بچه‌ها حتی اگر نام قانون ۲۰/۲۰/۲۰ را هم شنیده باشند، به مدت ۲۰ ثانیه چشم از صفحه الکترونیکی بر نمی‌دارند. خستگی و درد فوری چشم می‌تواند از خیره شدن بیش از حد به صفحه موبایل یا تبلت رخ دهد.

استفاده از موبایل و از دست دادن مهارت‌های اجتماعی  کودکان

کودکانی که بیش از حد وقت خود را با موبایل یا تبلت می‌گذرانند، فاقد مهارت‌های اجتماعی لازم برای تعاملات اجتماعی هستند. مهارت‌های اجتماعی، شامل مهارت‌های افراد و توانایی تعامل با دیگران در هر سنی در کودکان است. با عدم رشد توانایی تعامل رو در رو با دیگران، ممکن است ایجاد روابط سالم  در آینده برای کودک مختل شود. اگر کودک در طول کودکی هرگز مهارت‌های اجتماعی را یاد نگیرد، در پیدا کردن شغل، روابط عاطفی سالم، دوستی و آداب و معاشرت ساده اجتماعی آسیب خواهد دید. یک پرستار بچه در منزل حرفه‌ای با انجام بازی‌های تعاملی با کودکان به بهبود اعتماد به نفس و افزایش مهارت آنها کمک می‌کند. برای اطلاع از نحوه استخدام پرستار کودک در مشهد و خدمات پرستاری کودک در منزل مشهد با آسانیسم تماس بگیرید تا کارشناسان ما به بهترین نحو شما را، راهنمایی کنند.

 

 

دفتر خدمات پرستاری در منزل تندیس تندرستی

به واسطه قرارداد با پزشکان مطرح در استان خراسان رضوی با ارسال پزشکان عمومی و متخصص به منازل جهت ویزیت در منزل از اتلاف وقت و زمان شما عزیزان در صف مطب ها و دردسر نوبت گیری بی نیاز می کند.

شماره تماس جهت هماهنگی با کارشناسان ما :

۰۹۳۳۸۹۲۳۰۰۰ 

ثابت دفتر:

۰۵۱۹۱۰۱۲۰۰۱

 

 

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *