خدمات پرستاری در مشهد

تاثیر سزارین در اضافه وزن کودک چیست؟

آیا تابه حال به کودکانی که به روش سزارین به دنیا آمده اند، توجه کردید؟ امروزه ثابت شده شده است که سزارین در اضافه وزن کودک تاثیر مستقیم دارد. آن ها طبق تحقیقات دریافتند که اکثر نوزادانی که به روش طبیعی متولد می شوند، دچار افزایش وزن نمی شوند. ما در این مطلب تاثیر سزارین در اضافه وزن کودک را مورد بررسی قرار می دهیم.

آیا تاثیر سزارین در اضافه وزن کودک رابطه ای ثابت شده است؟

مطالعات و تحقیقات جدید نشان می دهد که نوزادانی که از زنان چاق به روش سزارین متولد می شوند، تا سن ۳ سالگی ۵ برابر بیشتر از بقیه نوزادان در معرض ابتلا به چاقی هستند. هم چنین باکتری روده معروفه به باکتری Lachnospiracae در اضافه وزن اینگونه نوزادان در سن نوجوانی اثرگذار است.

تحقیقات نشان می دهد که نوع زایمان مادر در اجتماع میکروارگانیزم ها یا باکتری های که در دستگاه گوارش نوزاد زندگی می کنند، موثر است.

اگر شما مشغول شغل پرستاری از کودک هستید و نگران چاقی کودک هستید، بهتر است بدانید مادری که دچار چاقی است، در صورت زایمان به شیوه طبیعی، تا سه برابر و در صورت زایمان به شیوه سزارین، تا ۵ برابر احتمال چاقی کودکش افزایش می یابد.

یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی در دانشگاه آلبرتا کانادا می گوید: « اضافه وزن مادر با اضافه وزن کودک مرتبط است.» او هم چنین اضافه می کند: «طبق تحقیقات و آزمایشات، هر دو نوع زایمان و تغییر در باکتری های روده در ریسک چاقی نقش به سزایی دارند.»

این تحقیقات که روی ۹۳۰ مادر و نوزاد صورت گرفته است، در مورد نوع و کمیت باکتری های موجود در مدفوع نوزادان اطلاعات و نکات مهمی را به دست آورده است.

یکی از این نکات مهم، تاثیر سزارین در اضافه وزن کودک و هم چنین رابطه وزن مادر و وزن نوزاد می باشد.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *