خدمات پرستاری در مشهد

گفتار درمانی در منزل

مرکز خدمات گفتار درمانی در تندیس تندرستی یکی از بزرگترین مرکزهای اراه دهنده خدمات گفتار درمانی در منزل در مشهن می باشد

. شما عزیزان در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشاوره در مورد خدمات گفتار درمانی مرکز تک زنگ سلامت کافی است با یکی از شماره های مرکز تماس بگیرید تا کارشناسان ما توضیحات لازم را برای شما بیان کنند.

اما گفتار درمانی چیست؟

زبان: در حقیقت طبق تعریف زبان یعنی وسیله ای که باعث انتقال افکار و مفاهیم به شخص دیگر می شود. در نتیجه همه موارد مختلف اعم از صحبت کردن، نوشتن، اشارات، پانتومیم و … همگی جزء زبان محسوب می شوند.پ

گفتار: گفتار در واقع بخشی از زبان است که در آن برای انتقال دادن افکار و مفاهیم از شخصی به شخص دیگر از صداها، واژه ها و ترکیب های منظم و باقاعده آن ها استفاده می نماییم.

صدا: صدا در حقیقت عبارت است از ارتعاش تارهای صوتی و وسیله ای برای ارائه صداهای لازم در گفتار انسان. در واقع بدون استفاده از ارتعاش تارهای صوتی، صدایی وجود نخواهد داشت و انسان فقط از طریق نجوا می تواند حرف بزند.

آهنگ: آهنگ عبارت است از رعایت کردن فواصل زمانی مشخصی در ادای صداها و یا کلمات مختلف. آهنگ عنصری است که به کلام انسان، نظم و آهنگی خاص می بخشد.

با توجه به این موارد مذکور در گفتاردرمانی، گفتار درمانی با یکی از ویژگی های بسیار پیچیده و ضروری انسان به نام ارتباط، سر و کار دارد. در حقیقت علم گفتاردرمانی، در مرحله اول به شناسایی گفتار و رشد طبیعی آن و در مراحل بعدی به بررسی اختلالات موجود در روند طبیعی گفتار می پردازد. پس از شناسایی و بررسی این اختلالات، گفتاردرمانگر در صدد رفع این موانع و اختلالات درخواهد آمد.

گفتار درمانی در منزل

گفتاردرمانی کودکان به صورت کلی، امری است که حوصله زیادی را می طلبد. شوخی کردن و خوشرویی و حل مشکلات گفتاری کودک در حین بازی، از جمله مواردی است که می تواند گفتاردرمانی کودکان را سرعت بیشتری بخشد. البته گفتاردرمانی کودک در مرکز ما می تواند تا حد بسیار زیادی موثر واقع گردد. با این حال برخی مراجعین بر انجام گفتاردرمانی کودکان در منزل تاکید دارند.

گفتار درمانی بزرگسال در منزل
از آن جا که بحث گفتاردرمانی حوصله زیادی را می طلبد، می تواند خدمات آن در قالب مراجعه  منزل صورت پذیرد. این امر سبب می شود که بازدهی کار با توجه به راحتی مراجع بیشتر گردد. طنین سمعک یکی از مهم ترین مراکز گفتاردرمانی تهران با ارائه خدمات گفتاردرمانی در منزل می باشد.

انواع اختلالات گفتاری شامل موارد زیر می باشد که باید مورد درمان قرار گیرند:

لکنت زبان

تاخیر در رشد گفتار و زبان

گرفتگی صدا

زبان پریشی

اختلال در خواندن

تلفظ اشتباه صداها

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *