خدمات پرستاری در مشهد

کودکان بیش فعال – با آنان چگونه رفتار کنیم؟

کودکان بیش فعال بسیار مهربان، خوش اخلاق و دوست داشتنی هستند. فقط آنها بیش از حد انرژی دارند و این گاهی خسته کننده می شود. آنها کم می خوابند و تمام طول روز به صورت خستگی ناپذیری فعالیت می کنند.

از اعضای خانواده و بستگان کمک بگیرید. هنگامی که کنار آنها باشید می توانید با خیال راحت کتاب بخوانید و با خواهر و برادرتان صحبت کنید. خیالتان راحت است که آنها حواسشان به کودکان بیش فعال شما می باشد.

برای او بازی های که دوست دارد را فراهم نمایید. مثلا توپ را بیندازید و از او بخواهید که برود بیاورد. این کار انرژی آنها را کاهش می دهد و ممکن است کمی خسته شوند. در ضمن از این بازی لذت هم می برند.

داشتن یک حیوان خانگی نیز می تواند به نگهداری از کودکان بیش فعال شما کمک کند. یک سگ و یا گربه خانگی باعث می شود کودک بیش فعال با او بازی کند و ممکن است ساعت ها دنبال هم بدوند و خوشحال باشد. مراقبت از یک کودک بیش فعال و یک حیوان خانگی به مراتب راحت تر از مراقبت از کودک به تنهایی ست.

او را برای شنا به استخر ببرید. کنار او باشید تا جایی که خسته می شود شنا کند. آموزش شنا به کودکان بیش فعال بسیار مفید می باشد. معمولا این کار را دوست دارند و بعد از شنا آرام تر می شوند و راحت به خواب می روند.

بسیار مراقب تغذیه او باشید. کودکان بیش فعال معمولا زیاد می خورند ولی نباید بگذارید بیش از مقداری که پزشک تعیین کرده غذا بخورند و تنقلات مصرف کنند. هر چقدر هم او اصرار به خوردن بیشتر کرد نباید اجازه این کار را به او بدهید. به میزان مصرف خود غذا تهیه کنید و روی میز بگذارید و همه با هم مشغول خوردن شوید. این گونه او میبیند که بیشتر از سهم خود غذایی وجود ندارد که بتواند بخورد. در عین حال نباید او را گرسنه نگه دارید. کودک شما در حال گرستگی تحریک پذیرترمی شود و ممکن است اشیا و اسباب بازی هایش را پرت کند. برای غذای خوردن او برنامه منظمی داشته باشید که به هیچ وجه احساس گرسنگی در او شدید نشود.

او باید از خوردن شکر و مواد شیمیایی بیش از حد خودداری کند. شکر و شیرنی جات و رنگهای شیمیایی باعث افزایش انرژی می شوند. بنابراین تا جایی که امکان دارد نگذارید سراغ شیرینی و شکلات بروند.

عادات غذایی او را تغییر دهید. کودک بیش فعال باید فکر کند شیرینی و شکلات هم چیزی مشابه انگور و موز می باشد و به خوردن میوه ها قانع شود.

 

برای او بازی هایی که بتواند به تنهایی انجام دهد طراحی کنید. این خیلی مهم است که او در ساعاتی از روز بتواند با وسیله های خودش مشغول شود و انتظار نداشته باشد که یکی از اعضای خانواده به صورت شبانه روزی با او بازی کند. حتما قبل از اینکه کودک را در اتاق تنها بگذارید او را با چیزی مشغول کنید. برای مثال بازی با لگو ها یا ماشین و ساخت ریل قطار می تواند او را برای مدتی مشغول کند تا شما به کار های خود بپردازید.

باید در نظر داشته باشید که کودک بیش فعال حتما احتیاج به یک پرستار شبانه روزی دارد.
یک پرستار کودک مناسب می تواند ارتباط بسیار خوبی با فرزند شما برقرار کند و ساعاتی را با او به بازی بپردازد. تنها در این صورت است که شما به کارهای شخصی تان هم می رسید. می توانید روزنامه بخوانید، فیلم ببینید و یا هر کاری که دلتان می خواهد انجام دهید.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *