خدمات پرستاری در مشهد

چگونگی مدیریت روابط پرستار کودک و کودک

مدیریت روابط پرستار کودک با فرزند شما

برای بسیاری از مادران دشوار است که ببیند پرستار کودک جای مادر را برای فرزندشان گرفته است. آنها دوست ندارند ببیند کودک ارتباط صمیمانه و بهتری با پرستار دارد و بسیاری از حرفهایش را به راحتی با پرستارش در میان می گذارد.
در این شرایط مادر با طیف وسیعی از احساسات منفی رنج می برد. این به این دلیل است که بسیاری از پرستاران به جای تعیین محدودیت ها و مرزها برای کودک ترجیح می دهند او را آزاد بگذارند.
چون این کار به مراتب ساده تر است از اینکه قانون بگذارند و کودک را موظف به اجرای آن کنند. پرستاران باتجربه و مسئول بیشتر قادرند محدودیت ها را پیاده کنند. بنابراین داشتن یک پرستار با تجربه به رفع بسیاری از مشکلات کمک خواهد کرد.

شما به جای اینکه به دلبستگی بین کودک و پرستار کودک به عنوان یه تهدید نگاه کنید می توانید از پرستار بخواهید رازها و نیاز های کودکتان را با شما به اشتراک بگذارد تا بتوانید تصمیمات بهتری اتخاذ کنید.

پرستار نوزاد می تواند بدون سرمایه گذاری عاطفی شدید، با دید بازتری فرزند شما را ببیند و زیر نظر داشته باشد. بسیاری از پدر مادر ها با استفاده از روشهای گوناگون و مشاوره می خواهند به کودک خود نزدیک شوند در حالیکه با داشتن پرستار نوزاد در منزل می توانند خیلی راحت تر ارتباط نزدیک را ایجاد کنند تا بیشتر به خصوصیات و نیازهای فرزند پی ببرند.

طبق تحقیقاتی که روانشناسان انجام داده اند هر چه رابطه بین پرستار و کودک بهتر و صمیمی تر باشد و کیفیت مراقبت از کودکان بالاتر برود، بیشتر می توان امید داشت ارتباط مادر و کودک نیز به مرور بهتر شود. به عبارتی نقش یک پرستار با تجربه و آگاه در نزدیک شدن مادر و فرزند بسیار زیاد است و این دقیقا بر خلاف نگرانی مادر ها می باشد.

شما باید رابطه خود با پرستار بچه را یک رابطه مشارکتی در نظر بگیرید. قرار است در زمانهایی که شما نمی توانید در کنار کودک باشید به جای شما این وظیفه به عهده پرستار باشد. در باقی زمانها شما خودتان کنار فرزندتان هستید. با او به تفریح می روید شام می خورید، او را به حمام می برید و هر فعالیت دیگری که باید و دوست دارید شخصا انجام دهید.

شما باید خوشحال باشید که توانسته اید یک نفر را پیدا کنید که فرزندتان را دوست دارد و متقابلا کودک تان نیز او را دوست دارد. رابطه آنها می تواند منبع عشق و حمایتی باشد که تا سالها دوام بیاورد.
در عوض هر چه که می توانید با فرزندتان وقت بگذرانید. اینگونه نیاز کودک به شما به مرور زمان کم نمی شود و در شما این حس منفی تقویت نمی شود که پرستار بچه جای شما را گرفته است.
بر ای حفظ وابستگی کودک زمان های زیادی را با او به صحبت کردن و بازی کردن بپردازید. بعد از رفتن پرستار از او بخواهید درباره اتفاقات طول روز با شما صحبت کند و سعی کنید هنگام صحبت نشان دهید که به شنیدن حرفهای او علاقه مندید و پیگیری می کنید. این گونه کودک برای ملاقات با شما و زمان تنها بودنش با شما نیز مشتاق خواهد بود.

اگر شما به اندازه کافی برای کودک دوست داشتنی هستید دیگر جای نگرانی نمی ماند که پرستار جای شما را برای او بگیرد.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *