خدمات پرستاری در مشهد

چگونه دوران سالمندی را در خانه خود بگذرانیم؟

شاید اغلب این جمله را شنیده باشید که سالمندان آرزو دارند در منزل شخصی خودشان دوران سالمندی خود را بگذرانند. در این مقاله به شما راهکارهایی ارائه می دهیم که بتوانید شرایطی را فراهم آورید تا دوره سالمندی خود را در خانه خودتان بگذرانید.

برنامه ریزی کمی سخت است زیرا شما هرگز نمی‌دانید شرایط شما به چه صورت تغییر خواهد کرد، اما شما می توانید با انجام اقداماتی موفق شوید که دوران سالمندی را در خانه خودتان باشید.

چگونه دوران سالمندی را در خانه خود بگذرانیم؟

اولین قدم این است که در مورد نوع کمک هایی که ممکن است در آینده نزدیک به آنها احتیاج داشته باشید، فکر کنید. شاید شما تنها زندگی می‌کنید و یا شاید با همسرتان یا یکی از اعضای خانواده، در هر کدام از این ها شرایط فرق می کند. باید بررسی کنید امور روزانه خود را می توانید به تنهایی یا با کمک همسرتان انجام دهید یا اغلب اوقات با مشکل مواجه می شوید.

باید تمام بیماری های خود را در نظر بگیرید. با پزشک خود مشورت کنید که آیا برای مراقبت از خود و پیشگیری از پیشرفت بیماری چه اقداماتی باید انجام پذیرد. آیا تمامی داروها را می توانید خودتان به موقع مصرف کنید؟ ایا نیاز به تزریق دارید و کسی هست که برای شما این کار را انجام دهد؟

آیا مراقبت های شخصی و بهداشتی را می توانید به تنهایی انجام دهید؟

برای حمام کردن و استفاده از سرویس بهداشتی و تعویض لباسهایتان به کمک احتیاج دارید یا خیر؟ و اگر به کمک احتیاج دارید آیا از نزدیکان شما کسی هست که بتواند در تمامی موارد به شما کمک کند و در کنار شما باشد؟

برای کارهای خانه نیز باید برنامه ریزی کنید. آیا می توانید خرید را خودتان انجام دهید؟ تمیز کردن خانه و شستن و خشک کردن لباسها و حتی نگهداری از گل ها و گیاهان نیز مسائلی ست که باید مد نظر گرفته شوند.

برای تهیه غذا و خوردن غذا نیاز به کمک دارید؟

می توانید خودتان سفارش غذا بدهید؟ آیا برای شما سخت است که برای صرف غذا به بیرون از منزل بروید؟ رژیم غذایی خاصی دارید که تهیه آن احتیاج به توجه و وقت بیشتری دارد؟

آیا می توانید مدیرت مالی امور منزل را خودتان انجام دهید؟  پرداخت صورتحساب ها و اقساط احتمالی؟ مدیریت هزینه ها؟ در نظر گرفتن نیازهای خانواده مانند تهیه کادو برای فرزندان و نوه ها؟ می توانید برای انجام امور بانکی خود به شعبه بانک مراجعه کنید؟ آیا پیش می آید که انجام امور روزمره را فراموش کنید؟ مصرف داروها یادتان برود؟ اگر پزشک تان شروع آلزایمر را به شما اخطار داده است، حتما نیاز به یک همراه دارید.

اگر ماندن در خانه برای شما نگران کننده است و به تمام سوالهای بالا جواب روشن و واضحی داده اید و احساس میکنید در اکثر موارد نیاز به کمک دارید باید برای تک تک انها با اطرافیان صحبت کنید. اگر کسی از اعضای خانواده مسئولیت نگهداری از شما را پذیرفته است، تمامی نیازهای خود را بگویید و انتظاراتان را مطرح کنید تا در صورت امکان و توان آن را قبول کند و اگر فکر میکنید اعضای خانواده نمیتوانند تمامی نیاز های شما را برآورده کنند از یک مرکز نگهداری از سالمند معتبر درخواست پرستار سالمند نمایید. شرح تمام نیازهای خود را با ذکر جزییات و شرایط خود بگویید تا بهترین گزینه برای شما اعزام شود.

امروزه نگهداری از سالمند در منزل به عنوان یک حرفه با آموزش های زیادی در نظر گرفته می شود و شما میتوانید با خیال راحت از حضور یک پرستار شبانه روزی و یا پرستار به صورت روزانه بهره مند شوید و دغدغه های دوران سالمندی خود را بکاهید.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *