خدمات پرستاری در مشهد

پیدا کردن یک پرستار بچه فوق العاده

پیدا کردن پرستار بچه ؛ هیچ کسی وجود نداشت که بتواند من را از کودکم جدا کند. ما جدایی ناپذیر بودیم. ولی وقتی نوزاد ما ده ماهه شد، من و همسرم یک شب به این نتیجه رسیدیم واقعا به حضور یک پرستار بچه احتیاج داریم. تا آن زمان همیشه این مسئولیت بر عهده مادرم بود. وقتی به سینما می رفتیم و یا برای یک کار اداری مجبود بودم چند ساعتی خارج از خانه باشم، مادرم از کودک من نگهداری می کرد ولی وقتی به یک مهمانی دعوت شدیم و مادر هم در آن لحظه در دسترس نبود.
احساس کردیم که خیلی جدی باید از یک پرستار نوزاد در منزل استفاده کنیم تا بتوانیم زندگی عادی و شخصی خودمان را هم داشته باشیم.

توسط دوستان و آشنایان یک پرستار قابل اعتماد را استخدام کردیم. اولین شب که دخترم را با او تنها گذاشتم چندین بار با منزل تماس میگرفتم تا از اوضاع با خبر شوم. آخر شب که به خانه  برمیگشتم مطمئن بودم که مودکم بسیار ناراحت و عصبی خواهد بود و از پرستار خود پیش من شکایت میکند. اما وقتی وارد خانه شدم دخترم خوابیده بود و پرستار گفت که بسیار ارتباط خوبی با هم برقرار کرده اند. با هم بازی کرده بودندو شام خورده بودند و در نهایت او را خوابانده بود. نفس راحتی کشیدم که اولین شب بدون حضور من شب سختی برای دخترم نبوده است.

اگر شما فکر میکنید باید تمامی مسئولیت های کودکتان را خودتان به عهده بگیرید، ممکن است احساس عذاب وجدان داشته باشید. ولی باید کم کم شما و همسرتان این قضیه را بپذیرد که حضور یک پرستار کودک در منزل میتواند بسیاری از نگرانی های شما را کاهش دهد. درست است که پرستار هیچ گاه رابطه عاشقانه شما با نوزاد را نخواهد داشت، اما او در بسیاری از مسائل با تجربه تر از شماست و می توانید با خیال راحت بسیاری از امور نگهداری از نوزاد را به او بسپارید.

تنها کاری که شما باید برای آن بسیار وقت بگذارید و دقت کافی داشته باشید، انتخاب یک پرستار بچه ی مناسب است.

برای مصاحبه باید سوالهای خود را آماده کنید. هنگامی که برای اولین پرستار کودک را می بینید به خیلی از مسائل باید توجه کنید. از او راجع به گذشته و خانواده اش سوال کنید. همچنین درباره محل کار قبلی او که اگر امکانش هست با انها صحبت کنید و راجع به او تحقیق کنید. در مصاحبه همه چیز را در نظر بگیرید. نوع پوشش او، نحوه صحبت کردن و حتی ناخن ها که متوجه شوید آیا بهداشت فردی را رعایت می کند یا خیر.

سعی کنید مصاحبه اولیه را در منزل خود انجام دهید تا در همان زمان نوع تعامل با کودک را متوجه شوید. از او نپرسید که آیا به موقع سر کار حاضر می شود یا نه، بلکه بگویید شرط شما برای ادامه همکاری حضور به موقع وی در منزل است و حتما تاکید کنید این قضیه برای شما بسیار حائز اهمیت می باشد.

شما باید پرستاری را استخدام کنید که به کار با کودکان علاقه مند است و با هیجان راجع به شغل خود صحبت م یکند. اگر پرستار نوزاد یا کودک صرفا به دلیل نیاز مالی خود را مجبور به انجام این کار می کند نباید از او توقع انرژی زیاد و یا رفتار شاد با فرزندتان داشته باشید. فقط پرستارانی موفق هستند که واقعا کودکان را دوست دارند و از بودن با آنها لذت می برند.

با استخدام پرستار بچه دیگر نیازی نیست بر روی لباسهای شسته نشده و اتاق نامرتب و تهیه غذاهای لازم تمرکز کنید، به جای آن می توانید وقت بیشتری را صرف آموزش به کودک و گذراندن وقت با سایر اعضای خانواده نمایید.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *