خدمات پرستاری در مشهد

پرستار کودک – با اشتباهات او چگونه برخورد کنیم؟

گاهی اشتباهاتی در نحوه ی برخورد و کار پرستار کودک مشاهده می کنید که نمیدانید با آنها چطور برخورد کنید. آیا باید در زمینه اصلاح آنها قدم بردارید و یا به تعویض پرستار فکر کنید؟

پرستار کودک شما ظرفها را نشسته درون سینک می گذارد و اسباب بازی ها را از گوشه و کنار خانه جمع نمی کند؟

این خیلی طبیعی است که شما دوست داشته باشید وقتی بعد از کار وارد خانه می شوید با خانه ای تمیز روبرو شوید. ظرفها شسته باشند و تمام خانه مرتب باشد. اما مد نظر داشته باشد که وظیفه اصلی پرستار کودک شما رسیدگی به امور نگهداری از کودک می باشد و او به عنوان یک خدمتکار وارد منزل شما نشده است. اجازه دهید به امور منزل در وهله دوم رسیدگی کند. یعنی تمام توجه او به کودکتان باشد و در بین وظایفش اگر فرصتی یافت به امور منزل نیز بپردازد.

در عین حال از پرستار کودک بخواهید به کودک آموزش دهد که در جمع کردن اسباب بازیها و وسایلی که در طول روز استفاده کرده همکاری نماید. این کار کودک شما را مسئولیت پذیر بار می آورد و در عین حال به مرتب شدن خانه کمک می کند.

پرستار شما معمولا دیر می رسد؟

خیلی مشخص و واضح به او بگویید که برای مثال شما ساعت ۸ صبح منزل را ترک می کنید و حتما نیاز دارید که او ۱۵ دقیقه زودتر در محل حاضر باشد. این را به عنوان یک شرط مطرح کنید و بگویید در این زمینه نمیتوانید کوتاهی را بپذیرید و از او بخواهید در مواقعی که نمی تواند در ساعت تعیین شده حاضر باشد حتما جایگزینی را برای این کار در نظر بگیرد و با شما هماهنگ نماید.

پرستار برنامه خواب کودک را ندیده می گیرد؟

در مورد ساعت خواب کودک با پرستار صحبت کنید. اگر نمیتواند او را سر ساعت بخواباند با او درباره روشهای مختلفی که قبلا امتحان کرده اید حرف بزنید. برای مثال کودک شما شاید با شنیدن قصه خوابش ببرد و یا اینکه یک کارتون تماشا کند و یا هر روشی که قبلا امتحان کرده اید. از او بخواهید که برای این مسئله باید وقت بیشتری بگذارد.

پرستار اجازه می دهد کودک شما بیشتر از حد تعیین شده تنقلات و میان وعده بخورد؟

حتما به پرستار بگویید که اجازه ندهد کودک شما بیش از حد میان وعده بخورد. به او بگویید حتی نارضایتی کودک از رفتار پرستار را به خاطر ممانعت در خوردن بیش از حد می پذیرید و خودتان با کودکتان در این زمینه صحبت خواهید کرد اما اجازه ندهید که پرستار برای ساکت و راضی نگه داشتن کودک او را در مصرف تنقلات آزاد بگذارد.

پرستار بیش از حد با تلفن همراه خود مشغول است؟

در این مورد حتما قبل از قرارداد هشدار دهید. به پرستار بگویید کودک شما به صورت تمام وقت به پرستار احتیاج دارد. برای تمام ساعاتی که در منزل شما حضور دارد برنامه ای تعیین کنید و از پرستار بخواهید تمام تماس های غیر ضروری را حذف نماید.

پرستار کودک اجازه می دهد کودک شما هر برنامه تلویزیونی که می خواهد ببیند؟

لیست برنامه هایی که مورد تایید شماست را در اختیار پرستار قرار دهید. حتی در مورد برنامه کودک دقیقا مشخص کنید که کودکتان مجاز به دیدن کدام برنامه می باشد و همچنین ساعات مجاز تلویزیون دیدن را مشخص کنید. از پرستار بخواهید برای سرگرم کردن کودک از روشهای دیگر مانند انجام بازی های دو نفره و یا خواندن کتاب برای او استفاده کند و نگذارد تمام طول روز به تماشای تلویزیون بگذرد.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *