خدمات پرستاری در مشهد

پرستار سالمند – هفت مورد از انتظارات شما

پرستار سالمند؛ در ابتدا ممکن است شما متوجه شوید مادربزرگتان نمی تواند برای خودش غذا درست کند، یا لباس هایش را مرتب کند، مواد غذایی در یخچال او خراب می شوند و برای رفتن به حمام خیلی اذیت می شود. وظایف خانگی او سخت شده است و تنهایی از پس امور روزانه برنمی آید. در این شرایط اگر مادربزرگ می خواهد در منزل خود زندگی کند، احتیاج به یک همراه و مراقب دارد.

شاید هر لحظه از شما و دیگر فرزندان و نوه ها خواسته شود که در خانه ایشان حضور داشته باشید، ولی عملا غیر ممکن است که بتوانید کارهای خود را رها کنید و به امور منزل بپردازید. حضور یک نیروی مراقبتی می تواند این مشکل را حل کند.

مواردی که باید از یک مراقب حرفه ای انتظار داشته باشید

مراقب سالمند در منزل کلیه امور منزل مانند آشپزی، تمیز کردن خانه، بردن به حمام، یادآوری داروهای سالمند و هم صحبتی با او را باید انجام دهد.

یک مراقب حرفه ای که از یک سازمان یا موسسه دارای مجوز درخواست می شود بهترین گزینه برای کمک به سالمندانی است که با وجود ناتوانی جسمی نیاز به یک زندگی مستقل دارند. استخدام نیروی مراقبتی برای خانواده یک کار استرس زاست و نیاز به توجه و دقت زیادی دارد.

برای انتخاب خوب به همان تماس تلفنی اول دقت نمایید. یک مراقب حرفه ای خیلی خوب و با دقت گوش می کند و خوب هم صحبت میکند.

  • شنوندگان خوب و با دقت

هنگامی که می خواهید یک مراقب را استخدام کنید با دقت به او شرح دهیدکه وظایفش را بداند. راجع به خصوصیات سالمند بگویید و ببینید آیا او به جزییات توجه میکند یا خیر. این خیلی مهم است که متوجه حساسیت های شما بشود و بی تفاوت از کنار آنها نگذرد. به او بگویید زمان دارو ها را یادداشت کند. ساعتی که باید آب میوه و یا میوه بخورد و تمام ساعاتی که باید به صورت منظم کاری انجام دهد. مراقب حرفه ای از همه چی یادداشت برداری می کند.

  • راجع به ساعات کاری و دستمزد واضح و روشن صحبت کنید

دقیقا تعیین کنید که چه ساعاتی نیاز به حضور مراقب سالمند و مراقبت از سالمند در منزل دارید و بابت این کار چه مقدار دستمزد قرار است پرداخته شود. حتی در مورد زمان پرداخت حقوق پرستار و همچنین نحوه پرداخت هم توافق کنید. مثلا ممکن است یک خانواده توافق کنند که به صورت هفته ای پرداخت شود و یا ماهانه. همچنین توافق شود که حقوق از طریق مرکز پرستاری پرداخت می شود و یا مستقیما به خود مراقب پرداخت می شود.

  • حضور حرفه ای و قابل اعتماد

باید توجه کنید که مراقبی که استخدام نموده اید آیا از مرکز معتبری آمده است. حتما با موسسه هماهنگ کنید و راجع به مدارک شناسایی و اسناد تضمینی با آنها صحبت کنید تا مطمئن باشید تمامی مدارک نزد موسسه پرستاری موجود است. ظاهر فرد را نیز بررسی کنید. آیا بهداشت را رعایت میکند؟ آیا لباس های مناسب می پوشد؟ آیا ظاهری مرتب دارد؟ مراقبان نباید مشکلات شخصی و خانوادگی خود را به اشتراک بگذارند. درست است که باید یک رابطه دوستانه بین اعضای خانواده و پرستار شکل بگیرد، ولی این به این معنا نیست که پرستار تمامی مسائل شخصی خود را برای خانواده و سالمند بازگو کند.

  • آموزش های مورد نیاز

قبل از استخدام از آژانس حتما در مورد توانایی های مراقب سوال کنید. مراقب باید یک سری آموزش های اولیه را دیده باشد. آموزش هایی نظیر رفتار با سالمند و اصول اولیه نگهداری از سالمند و در موارد که نیاز به اطلاعات پرستاری و توانایی ها و مهارت های خاصی می باشد حتما با مرکز در میان بگذارید. مهارت هایی مانند تزریقات، تعویض پانسمان، درمان زخم بستر و …

  • درخواست مدرک برای مراقبین ویژه

اگر سالمند در شرایطی است که نیاز به یک مراقب ویژه دارد مانند پرستار ICU و CCU، مراقب بیهوشی، فیزیوتراپ و یا هر تخصصی که نیاز به مدرک دارد، از موسسه پرستاری افراد دارای مدرک معتبر را بخواهید.

اگر از خود پرستار و مراقب هم راجع به مهارت های او سوال کنید، با شان و احترام پاسخ تمامی سوالهای شما را خواهد داد.

  • ارتباط مداوم و پشتیبانی ۲۴ ساعته

حتما به صورت مستمر با مراقب سالمند خود در ارتباط باشید. از او باید بخواهید که وضعیت سالمند را برای شما شرح دهد. همچنین از پرستار سالمند خود در مورد میزان رضایت وی از پرستار سوال کنید. تمامی موارد دور از انتظار و ناخواسته را با مرکز پرستاری در میان بگذارید و اگر مشکلی پیش آمد حتما از آنها بخواهید که حل کنند و خودتان مستقیم وارد جریان نشوید. موسسه موظف است امور مربوط به پرستار را بررسی و حل و فصل نماید.

  • توجه به نیاز های مراقب

درست است که شما مراقب را استخدام کرده اید که امور منزل و سالمند را انجام دهد و در ازای آن حقوق دریافت کند، اما همیشه در نظر داشته باشید صرف نظر از شغل و سن او، مراقب هم گاهی خسته می شود و نیاز به محبت و توجه خانواده دارد. سعی کنید او را درک کنید وگاهی برای خواسته های او تلاش کنید. مطمئن باشید در صورت رضایت از محیط کار و ارتباط خوب دو سویه، او نیز با صبر و حوصله بیشتری با سالمند شما برخورد می کند.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *