خدمات پرستاری در مشهد

پرستار در منزل، خدمات پرستاری بیماری پارکینسون را به خانه می‌آورد.

خدمات پرستاری در هر نوع بیماری نقش اساسی را ایفا می‌کند به خصوص اینکه این پرستار در منزل باشد. در این نوشته ما قصد داریم تا شما را با لیست کارهایی که پرستار در منزل برای بیماری پارکینسون انجام می‌دهد و یا در انجام آن ها به بیمار کمک می کند، آشنا کنیم.

همه‌ی ما در میان اعضاء خانواده یا خویشاوندان خود کسی را داریم که به دلیل کهولت سن و بیماری نیاز به مراقبت داشته باشد. این چنین شرایطی مستلزم مراقبت دائم است و اعضاء خانواده مجبور هستند به گونه ای این موضوع را حل کنند. خبر خوب این است که خدمات پرستاری عالی الخصوص پرستار در منزل می تواند در این خصوص راهگشا باشد. بیماری پارکینسون  یکی از مواردی است که در آن بهره مندی از خدمات پرستاری عالی الخصوص پرستار در منزل به شما کمک می کند تا بتوانید راحت تر این بیماری را کنترل و بهبود دهید.

خدمات پرستاری بیماری پارکینسون

متخصص پرستاری بیماری پارکینسون – پرستار پارکینسون – یک متخصص است که مهارت های اساسی رهبری بالینی، آگاهی پژوهشی، توسعه دانش پرستاری، دادن مشاوره و ارزیابی مراقبت در زمره ی وظایف وی هستند. این نوع مشاوره و پشتیبانی حرفه ای برای افراد پارکینسون بسیار ارزشمند است. پرستارانی که می توانند وضعیت پیشرفت بیماری را کنترل کنند و توصیه هایی در مورد داروهایی که احتمال بروز عوارض شدید یا عوارض جانبی را دارند، نیز مفید هستند.

پرستاران پارکینسون به دلیل  لرزش های حاصل از این بیماری عصبی و تنظیم دارو برای مدیریت علائم آن نقش مهمی در مراقبت از افراد مبتلا ایفا می کنند. بیماری پارکینسون می تواند وضعیت افرادی را که این بیماری درآن ها پیشرفت می کند را آسیب پذیرتر کند و به عنوان افرادی که برای مدت طولانی زندگی می کنند، تغییرات بالینی در این گروه از بیمار بارز تر است.

تجویز مکمل در حال حاضر به طور گسترده ای برای بیماران مبتلا به پارکینسون استفاده می شود. بنابراین خدمات پرستاری به خصوص پرستار در منزل بیماری پارکینسون خدمتی بیمار محور و مقرون به صرفه را تضمین می کند و توانایی ارائه بخش های کامل مراقبت، که نشان دهنده نقش گسترده پرستار کارآزموده است را نشان می دهد.

مشاوره برای مراقبت پرستاری بیماری پارکینسون

افراد مبتلا به پارکینسون نیازهای مراقبتی خاص خود را دارند مهمتر از همه این است که داروها را در هر زمان و به موقع بایستی دریافت کنند. پرستاری که خدمات پرستاری برای بیمار پارکینسون ارائه می دهد باید از وضعیت “روشن / خاموش” آگاه باشد. این وضعیت به موقعیتی اطلاق می شود که در خلال آن زمانی که داروهای بیمار پارکینسون اثر می‌کند و علائم تحت کنترل هستند، آن ها در وضعیت “روشن” هستند.

اما اگر در وضعیت “خاموش” باشند، کنترل علائم آن ها آسان نیست. برخی ممکن است به طور کامل قادر به حرکت نباشند بیماران پارکینسون می توانند از وضعیت ” روشن ” به “خاموش” سریع تغییر کنند. پارکینسون در بیماران ممکن است از ساعت به ساعت و روز به روز متفاوت باشد و همچنین در بین بیماران از فردی به فردی دیگر متفاوت است. میزان کمک و حمایت مورد نیاز آن ها نیز متفاوت است. پرستاری که عهده دار خدمات پرستاری در منزل برای بیمار پارکینسون است باید به دقت به صحبت خود بیمار و خانواده او گوش کند تا بداند چه شرایطی بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد.

پرستار بیمار پارکینسون باید اطمینان حاصل کند که بیمار دسترسی به رژیم متنوع و متعادل دارد؛ پرستاران باید هرگونه مشکل بلع یا حرکتی را که ممکن است به سوء تغذیه منجر شود، در نظر بگیرند. پرستار همچنین بایستی به یاد داشته باشد که ممکن است زمان پاسخ دادن به سوال وی از طرف بیمار طولانی باشد، اما این به این معنا نیست که بیمار نمی شنود و  یا درک نمی کند.

لیست خدمات پرستاری و مراقبت های روزانه برای بیماری پارکینسون

برای کمک به افرادی که با پارکینسون زندگی می کنند، و برای ایجاد یک زندگی سالم و کیفیت زندگی خوب برای آن ها، متخصصان بهداشت باید در قالب یک تیم چند رشته ای همکاری و کار کنند. انجمن داروسازان و پرستاران متخصص با مشارکت در همکاری می توانند همزمان با مصرف دارو مراقبت از بیماران مبتلا به پارکینسون را افزایش دهند.

هنگامی که شما از یک فرد مبتلا به بیماری پارکینسون مراقب می کنید، برخی روزها باید به او در انجام کارهای روزانه کمک کنید. روزهای دیگر شما فقط باید به او زمان بدهید تا کارهایش را انجام دهد. چک لیست زیر می تواند زندگی را هم برای بیمار و هم پرستار منزل آسان کند.

آراستن و مراقب بهداشتی بیماران پارکینگسون

  • اگر دست و انگشتانتان بیمار به دلیل پارکینسون سفت شده است، مسواک برقی بکار ببرید. اگر شما در مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن کمک می کنید، سعی کنید با پشت زبان او تماس نداشته باشید، چراکه باعث چفت شدن دهان می شود. یک حوله کوچک برای پاک کردن مواقعی که بزاق دهان سرازیر می‌شود، داشته باشید.
  • یک ریش تراش الکتریکی می تواند تراش را آسان تر کند. پس از اصلاح، او را بخواهید به جای استفاده از افتر شیو از لوسیون استفاده کند تا سوزش کمتری داشته باشد.

حمام کردن بیماران پارکینگسون

  • برای امنیت و راحتی، در صورت امکان از دوش استفاده کنید. حمام می تواند یک خطر باشد.
  • در حال استحمام به بیمار کمک کنید روی چارپایه حمام بنشیند و از دوش دستی استفاده کند، و با دست دیگر دستگیره ی محافظ نصب شده روی دیوار را بگیرد.
  • گاهی اوقات پارکینسون باعث شوره سر می شود در این صورت، در هنگام شامپو زدن کمی دغال نارس یا اسید سالیسیلیک استفاده کنید. سپس موهای خود را خوب بشویید.
  • پس از حمام کردن، به بیمار لباسی از پارچه حوله‌ای بپوشانید. بنابراین دیگر لازم نیست او را با حوله خشک کنید.

لباس پوشیدن بیماران پارکینگسون

  • اطمینان حاصل کنید که لباس ها به راحتی قابل پوشیدن هستند، مانند شلوار با بند کمر کشی، سینه بند هایی که از جلو باز و بسته می شوند و جوراب های ساق کوتاه سفید به جای جوراب سیاه. از جوراب شلواری و لباس هایی که از قسمت بالاتنه پوشیده می شوند اجتناب کنید. اگر لباسی دگمه دارد آن ها را با نوارهای پارچه ای چسبی مخصوص جایگزین کنید.
  • از کفش هایی که کف پلاستیکی دارند، اجتناب کنید. آن ها می توانند باعث سُر خوردن بشوند.
  • لباس پوشیدن را آسان کنید و لباس ها را از قبل آماده کنید تا بیمار به راحتی بپوشد. از وسایل تسهیل‌گر مانند سگک دکمه ها یا پاشنه کش بلند برای پوشیدن لباس یا کفش استفاده کنید
  • به او اجازه دهید که تا حد ممکن خودش لباس بپوشد. پیشنهاد دهید که بشیند و لباس بپوشد.

تغذیه در بیماران پارکینگسون

برای جلوگیری از یبوست که مسئله ای رایج در پارکینسون است ازغذاهای فیبردار مانند غلات سبوس دار، میگو ها و میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *