خدمات پرستاری در مشهد

وظایف و استخدام پرستار شبانه روزی در مشهد

وظایف و استخدام پرستار شبانه روزی در مشهد

در گذشته به تمام مراقبین بیمار، پرستار گفته می شده است اما امروزه پرستار به فردی گفته می شود که در این زمینه تحصیلات دانشگاهی دارد. پرستار عضوی از تیم درمانی است که در بیمارستان، درمانگاه یا مطب مشغول به خدمات رسانی و نگهداری از بیماران است. در این بین بیمارانی هستند که نیاز به پرستار شبانه روزی در مشهد یا شهر محل زندگی خود دارند. بیماران سالمند، بیمارانی که توانایی انجام کارهای شخصی ندارند، کودکان و به طور کل افرادی که نیاز به مراقبت بیست و چهار ساعته دارند. در این صورت وجود پرستار شبانه روزی از واجبات است.

مراقبت از سالمند با پرستار شبانه روزی در مشهد

پرستاری از سالمندان به طور تخصصی به نگهداری سالمندان و افراد پیر می پردازد. با توجه به اینکه جمعیت ایران رو به سالمندی است نیاز به پرستار متخصص در این حوزه بیشتر احساس می شود. افراد مسن به دلیل شکنندگی اغلب به مراقبت ویژه احتیاج دارند، بخصوص اینکه یک مسئله جزئی می تواند به سرعت از کنترل خارج شود.

اگر قصد دارید پرستار سالمند شوید باید بدانید روند پیری تاثیر متفاوتی روی افراد می گذارد بعضی از اشخاص با وجود بیماری خوشحال و راضی هستند اما بعضی دیگر ضعیف، غمگین و عصبانی هستند.

وظایف پرستار سالمند چیست؟

اندازه گیری و ثبت علائم حیاتی

تجویز دارو و اجرای دستورات پزشک

تزریق انسولین

تعویض پانسمان

مراقبت از زخم و سوند

ورزش و ماساژ بیمار

آمادگی و انتقال بیمار به مطب پزشک و سایر مراکز درمانی

کمک به بیمار در انجام کارهای روزانه از جمله استحمام، لباس پوشیدن و استفاده از سرویس بهداشتی

و تمام فعالیت هایی که برای بهبود و آرامش فرد سالمند لازم است.

باید به این نکته توجه ویژه داشت که سالمندان اغلب به یک همدم نیاز دارند. یک پرستار شبانه روزی در مشهد ، فردی است که وظیفه مراقبت، هم صحبتی و در گاهی مواقع، همراهی و گردش با بیمار و انجام کارهای روزانه خانه را بر عهده بگیرد.

در اکثر مواقع سالمند نیاز به شخصی دارد که به او روحیه و انگیزه زندگی بدهد.

پرستار کودک و پرستار شبانه روزی در مشهد

شغل خارج از خانه، دوری از خانواده ها و به طور کلی زندگی مدرن فرصت کمتری به پدر و مادر می دهد. پدر و مادری تجربه دلنشین و در عین حال سختی است که وظایف بسیاری به همراه دارد. پدر و مادر شاغل نیاز دارد زمانی که در خانه حضور ندارند، پرستار کودک یا Babysitter از کودکشان نگهداری کند. مهدکودک ها به دلیل شلوغی و ساعات طولانی دور بودن از خانه یعنی محل آسایش کودکان، در طولانی مدت مناسب نیستند. به همین خاطر خانواده ها ترجیح می دهند کودکشان در محیط امن خانه به همراه پرستار کودک روز را سپری کند.

برای این منظور مرکز خدمات پرستاری در منزل تندیس تندرستی با در اختیار داشتن ده ها پرستار شبانه روزی در مشهد و شهرستان یاری رسان شما خواهد بود.

وظایف پرستار کودک

اطمینان از ایمنی و سلامت کودک

تهیه وعده های غذایی و میان وعده مناسب سن کودک

بازی و سرگرم کردن بچه ها

کمک به تکالیف

تعویض پوشک

به موقع خواباندن کودک

استحمام و پوشاندن لباس به کودک

به طور کلی ایجاد محیط شاد و پاسخ به نیازهای عاطفی و روزمره کودک.

همانطور که می دانید پرستاری بخصوص نگهداری از کودک کار پر چالشی است. که خانواده باید هنگام استخدام پرستار شبانه روزی در مشهد یا شهر محل زندگی خود به سن کودک، ساعات نگهداری، بیماری خاص کودک و توان پرداخت هزینه ها توجه کند.

مراقبت از بیمار با پرستار شبانه روزی در مشهد

شخصی که پرستاری از بیمار را برعهده می گیرد باید در زمینه پرستاری متخصص بوده و بتواند هم در بیمارستان و هم در خانه به نیازهای بیمار پاسخ بگوید. پرستار شبانه روزی در مشهد باید تحمل فشار کاری بالا را داشته باشد. خوش اخلاق، درک بالا و دارای مهارت ارتباطی خوب باشد، زیرا تحمل رنج بیماری برای بسیاری از افراد سخت بوده و ممکن است رفتار مناسبی با مراقب خود نداشته باشند اما پس از بهبودی تلاش های فراوان پرستار را فراموش نمی کنند.

وظایف پرستار بیمار

ایجاد فضای امن و آرام برای بیمار

چک کردن پرونده بیمار و گزارش تغییرات وی به پزشک

آموزش به اطرافیان بیمار جهت جلوگیری از آسیب زدن به او

نمونه گیری از خون و ادرار جهت انتقال به آزمایشگاه

پانسمان زخم و تزریقات

ماساژ و جلوگیری از زخم بستر

کنترل دمای بدن، فشار خون و علائم حیاتی

همکاری با پزشک و خانواده بیمار

مرکز خدمات پرستاری تندیس تندرستی با بیش از بیست سال تجربه درخشان در این زمینه و همکاری با پرستاران مجرب و آموزش دیده به منظور مراقبت در منزل آماده نگهداری و خدمات رسانی به مردم عزیزمان در سراسر ایران می باشد.

عشق به سالمندان و کودکان در قلب ما جاریست.

خدمات پرستاری در منزل مشهد تندیس تندرستی در مشهد  به آسودگی خیال شما در تمام لحظات می اندیشد.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *