خدمات پرستاری در مشهد

وظایف مهم پرستار هنگام نگهداری از کودک در منزل

ویژگی ها و مسئولیت های پرستار هنگام نگهداری از کودک در منزل

در زندگی پر مشغله امروز وجود فردی که بتوان به او اعتماد کرد و فرزند خود را با خیال راحت به دستش سپرد لازم و حیاتی است. نگهداری از کودک در منزل باید توسط پرستار کودک کارآزموده و متعهد سپرده شود تا والدین بتوانند با خیال راحت به انجام امور خارج از خانه بپردازند.

پرستار کودک یا Babysitter فردی است که دوره های مراقبت از کودکان را گذرانده، از روند رشد کودک آگاه و روش های تربیتی را به خوبی می داند.

قبل از شروع جستجو برای انتخاب پرستار مهم است بدانید دقیقا به دنبال چه نوع مراقبتی هستید زیرا از نظر تجربه، شرایط و در دسترس بودن افراد مختلف، متفاوت هستند.

در اینجا هرآنچه باید قبل از استخدام پرستار کودک بدانید، گفته شده است.

ویژگی های پرستار جهت نگهداری از کودک در منزل

پرستار کودک هرکسی می تواند باشد از همسایه گرفته تا مربی با تجربه مهد کودک که از جامعه کوچک اطرافتان پیدا کرده اید. هنگام یافتن یک پرستار کودک ویژگی شخصیتی وی بیشتر از مدرک تحصیلی مهم است. وقت گذرانی با چندین کودک در سنین مختلف و تجربه کاری برای نگهداری از کودک در منزل لازم است. او باید به خوبی تا زمان برگشتن والدین کودک سرگرمشان کرده و از آن ها مراقبت کند. همچنین رضایت کودک از پرستار با اهمیت است شما وقتی به خانه بر می گردید می توانید رضایت را در چهره کودکتان ببینید.

اشتیاق: یکی دیگر از ویژگی های پرستار بچه است. او باید واقعا از این کار لذت ببرد و به بچه ها علاقه مند باشد.

ابتکار عمل: ممکن است پرستار کودک فورا از زیر و بم خانه شما مطلع نشود که این امری طبیعیست اما باید بتواند در کوتاهترین زمان بچه ها را سرگرم کرده و نیازهایشان را پیش بینی کند.

بازیگوشی: داشتن توانایی بازی و سرگرم کردن کودکان از خصوصیات بارز پرستار کودکان است.

مسئولیت: بچه ها باید یادبگیرند کارهایشان را به موقع انجام دهند. پرستار بچه باید پیگیر انجام تکالیف روزانه، استحمام و خوابیدن کودک سر ساعات باشد. پایبندی به قوانین بسیار اهمیت دارد.

حرفه ای بودن: نگهداری از کودک در منزل مانند سایر شغل ها باید جدی گرفته شود. شخصی که این وظیفه را بر عهده می گیرد نباید به آن به چشم یک منبع درآمد اضافه نگاه کند، باید اهمیت کار جدی گرفته شده و تجربه و تخصص از ویژگی های بارز وی باشد.

پاسخ گویی: پرستار کودک باید به موقع سرکار خود حاضر شده، متعهد بوده و برای مسئولیتی که در قبال کودک شما دارد ارزش قائل باشد. حتی اگر این شغل نیمه وقت و تنها چند ساعت در روز باشد.

وظایف اصلی پرستار بچه در زمان نگهداری از کودک در منزل

پرستارها در درجه اول برای نگهداری از کودکان استخدام می شوند. بنابراین وظایف دیگری مانند غذا پختن، شستن ظروف و یا نظافت منزل را در صورتیکه تمام وقت نباشند به عهده نمی گیرند. توصیه می شود در مورد انجام وظایف و انتظارات خود با پرستار کودکتان گفت و گو کنید.

وظایف معمول پرستار کودک

  • بازی با کودکان
  • پختن غذاهای ساده و میان وعده مناسب سن کودک و شستن ظروف
  • تمیز نگهداشتن اتاق بازی
  • تعویض پوشک
  • تهیه شیر و تمیز کردن بطری
  • آموزش های ساده و ساخت کاردستی
  • آماده کردن کودک برای خواب

وظایف اضافی پرستار کودک، که ممکن است با پرداخت هزینه اضافی همراه باشد.

  • همراهی کودک هنگام رفت و برگشت از مدرسه
  • کمک به کودک در انجام تکالیف مدرسه
  • تهیه غذا و میان وعده های خاص (برای کودکان با حساسیت های غذایی ممکن است نیاز باشد یک پرستار با تجربه کافی در این گونه موارد استخدام شود)
  • انجام کارهایی فراتر از فعالیت های روزانه مثل تمیز کردن کامل قسمتهای خانه
  • ارائه ایده های منحصر به فرد، بازی و انجام فعالیت های ورزشی و آموزشی همراه با کودک

اگر فرزند شما به مراقبت های خاصی احتیاجی دارد بهتر است یک پرستار کودک حرفه ای انتخاب کنید و از قبل در مورد وظایف خاص و انتظارات خود با او صحبت کنید. در این صورت فرد درستی برای نگهداری از کودک در منزل انتخاب می شود و او به یکباره با مسئولیت های خارج از عهده اش روبرو نخواهد شد.

آموزش های ایمنی

نیازی نیست پرستار کودک آموزش ایمنی یا گواهینامه خاصی داشته باشد، همانطور که بسیاری از مادران در این زمینه آموزش نمی بینند. اما چنانچه مراقب کودک در مورد رویارویی با شرایط اضطراری آموزش دیده باشد، آرامش روانی والدین را با خود همراه خواهد داشت.

در اینجا بخشی از گواهیتامه ها را بررسی خواهیم کرد.

خفگی و احیای قلبی ریوی(CPR)

دکتر Ed Kulich متخصص اطفال می گوید: به طور معمول مراقبان کودک باید آموزش پشتیبانی اولیه زندگی (BLS) و احیای قلبی ریوی (CPR) را دیده باشند. این آموزش ها در زمان اضطراری به کمک پرستار خواهد آمد. چنانچه کودک دچار گرفتگی گلو شده باشد، پرستار باید در کمترین زمان راه تنفس کودک را باز کند. این اقدامات در نوزادان شیرخوار و کودکان بزرگتر با توجه به جثه آن ها متفاوت است.

در صورتی که از بچه ۱۱ یا ۱۲ ساله مراقبت می کنید باید احیای قلبی بزرگسالان را آموزش دیده باشید.

آموزش مراقبت از نوزادان و کودکان

پرستار کودک باید دوره هایی در زمینه اصول نگهداری از کودکان و مراقبت های پیشرفته کودکان را آموزش دیده باشد. این آموزش ها شامل (CPR) هم می شود. همینطور شامل مباحثی مربوط به رفتار و نظم کودک، رشد کودک و مراقبت های اساسی از کودکان با توجه سن او خواهد بود.

 

ما در مرکز خدمات پرستاری تندیس تندرستی با سالها تجربه در خدمتتان هستیم. جهت مشاوره و اطلاع از هزینه نگهداری کودک در منزل با ما تماس بگیرید.

خدمات پرستاری در منزل مشهد تندیس تندرستی در مشهد  به آسودگی خیال شما در تمام لحظات می اندیشد.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *