خدمات پرستاری در مشهد

هفت فایده مراقبت از سالمندان در منزل

تمام افراد دیر یا زود به نقطه­ ای از زندگی شان خواهند رسید که به مقداری کمک بیشتر نیاز خواهند داشت. اینکه شما اخیرا بازنشسته شده اید، یا دائما با یک مسئله پزشکی درگیر هستید، یا به سادگی نمی توانید از راههایی که قبلا بلد بودید، استفاده کنید، نباید باعث شود تا شما در کمک گرفتن از دیگران احساس شرمندگی کنید. هرچند، واقعیت این است که شما همیشه نمی توانید از بستگان و نزدیکانتان یاری بگیرید.

بیشتر سالمندان، پرستاری در منزل را (به علت مزیت ها و انعطاف پذیری زیادی که داراست) به رفتن به یک مرکز مراقبت یا جایی مثل خانه سالمندان، ترجیح می دهند. این کار برای سالمندانی که به یک سری از رسیدگی های خاص نیاز دارند، گزینه مناسبی است و این موضوع به خودی خود عاملی است تا آنها تمایلی برای رفتن به جایی مثل خانه سالمندان نداشته باشند.

مراقبت از سالمندان در منزل
مزیت های مراقبت از سالمندان در منزل

شما محدودیت های فیزیکی و جسمانی دارید و برای انجام برخی امور خود به کمک نیاز دارید، یا ساده تر بگوییم، شخصی را می خواهید تا یار و همراه شما باشد، ولی خانواده و بستگان شما نمی توانند توقعات شما را برآورده کنند و به خوبی از شما نگهداری کنند؛ در این زمان است که پرستاری و نگهداری از سالمندان در منزل به یک انتخاب درست بدل می گردد که به تدریج در حال محبوب شدن است. به طور خاص، در اینجا ۷ فایده معمول چنین عملی را خدمت شما یادآوری می کنیم.
۱- شما راحتی و آسودگی در منزل بودن را حفظ می کنید.

این مزیت، فراتر از تمام فواید انتخاب مراقبت در منزل در مقابل رفتن به جای دیگری مانند خانه سالمندان یا امثالهم است. هیچ چیز بهتر از محدوده راحت خانه خود شما نیست. شما می توانید در بستر خود بخوابید، روی مبل خودتان استراحت کنید و تلویزیون ببینید؛ از همه مهمتر این که اینجا خانه شماست و قوانین مد نظر شما در آن اجرا می شود. بعد از چندین سال سخت کار کردن و آماده کردن منزلتان به نحوی که منحصرا برای شما باشد، دست کشیدن و ترک آن خانه احتمالا تصمیم خوشایندی نخواهد بود و طبیعتا آخرین گزینه شما خواهد بود. مراقبت در منزل شما را مطمئن می کند که در خانه خود می مانید و هر نوع درمان یا کمکی که نیاز داشته باشید، در محیطی راحت به شما رسانده می شود.
۲- مراقبت شخصی فرد به فرد

زمانی که شما مراقبت در خانه را انتخاب می کنید، تضمینی بر این موضوع است که توجه ویژه ای به مراقبت شما خواهد شد. پرستاران در منزل شما هستند تا مراقبت سالمند در منزل و مواظبت فرد به فرد را برای شما فراهم کنند و این موضوع تأیید کننده آن است که به بهترین وجه به شما رسیدگی خواهد شد. هیچ بیمار یا عامل مختل کننده در آنجا نیست که مانع رسیدگی و مراقبت صحیح و درست از شما شود و این موضوع به شما اجازه می دهد که نه تنها هر نوع کمکی که نیاز دارید دریافت کنید، بلکه با توجه به مقدار هزینه ای که برای چنین خدماتی پرداخت می کنید، بیشترین حجم مراقبت از شما به عمل می آید.
۳- شما استقلالتان را حفظ می کنید.

سالمندان حس بسیار قدرتمندی از غرور و عزتمندی دارند و شما هم باید چنین حسی را داشته باشید. شما برای تمام چیزهایی که دارید، به سختی در تمام زندگی کار کرده اید و الان می خواهید که از داشته های خود لذت ببرید. شما حتی اگر به کمک و یاری نیاز داشته باشید، در خانه خود از تمام جهات راحت تر هستید و مطمئنید که در منزل خودتان هستید و زندگی و سکونت در خانه خودتان به شما این اجازه را می دهد تا استقلالتان را حفظ کنید و این اعتماد به نفس را هم به شما می دهد تا چنین روندی را ادامه دهید. با وجود یک ارائه دهنده خدمات مراقبتی در منزل مانند «اَسیست»، شما می توانید کماکان از انجام دادن کارهای مورد علاقه خود لذت ببرید و همزمان از راحتی خانه خودتان بیشترین بهره را نیز ببرید.
۴- مراقبت های شخصی سازی شده متناسب با نیازهای خاص شما

یکی از مهمترین مزیت های مراقبت در منزل این است که خدمات و مراقبت می تواند بسته به نیاز خاص شما، شخصی سازی شود. خدمات مراقبتی محدوده بسیار وسیعی را در بر می گیرد، از مراقبت در داخل منزل و مراقبت تمام وقت گرفته تا مراقبت پاره وقت و مراقبت گاه به گاه. سالمندان عزیزی که شرایط و نیازمندی های بهداشتی، سلامتی و مزاجی بخصوصی دارند، باید از مراقبت های ویژه و خاصی بهره مند شوند. در نتیجه، هر زمانی که شما نیاز به مراقبت دارویی، طی فرایند بهبودی پس از درمان، استحمام، تهیه غذا، انجام کارهای منزل و یا اجرای اوامر و دستورات خاصی داشتید، می توانید کمک و یاری مورد نیاز خود را به بهترین وجه ممکن و در سریع ترین زمان دریافت کنید.
۵- آرامش خیال

داشتن دسترسی به مراقبت و نگهداری در منزل در هر زمانی که نیاز به آن وجود داشته باشد، این اطمینان و آرامش خیال را به سالمندان عزیز خواهد داد که آنها می توانند هرگونه خدمت یا کمکی را که بدان احتیاج دارند دریافت و سبک زندگی خاص و استقلال خود را نیز حفظ کنند. این مطلب خیال عزیزان شما را هم خاطر جمع می کند که شما آنچه را که بدان نیاز دارید در هر شرایط و زمان و مکانی و در منزل به بهترین وجه دریافت می کنید، حتی در زمانی که آنها به هر علتی پیش شما نباشند.

بواسطه دغدغه های شغلی، خانوادگی، رسیدگی به فرزندان و مشغله های روزمره، واقعاً برای نزدیکان شما دشوار است که در هر زمانی که عزیزان سالمند به حضورشان نیاز دارند، پیش آنها باشند. مراقبت در منزل به مقدار زیادی بار نزدیکان شما را سبک تر می کند و آنها را مطمئن و خاطر جمع می کند که سالمندان آنها دسترسی به مراقبت قابل اعتماد و با کیفیت بالا دارند.
۶- کاهش هزینه ها و بار مالی

وضعیت مالی یکی از دغدغه های سالمندان گرانقدر است. به دلیل آنکه اکثر این عزیزان درآمد خیلی بالایی ندارند، برایشان دشوار است تا بتوانند هزینه های بالای سکونت در خانه سالمندان را تأمین و تقبل کنند. پرستاری در منزل به آنان کمک می کند تا بار و هزینه های مالی را کاهش دهند و همزمان به ایشان اجازه می دهد تا متناسب با بودجه و درآمد ماهانه ای که دارند، خدمات مراقبتی خاص مورد نیاز خود را تأمین و دریافت کنند. اگر مثلا پرستاری و مراقبت به اندازه یک روز در هفته، آن چیزی است که از نظر مالی برای شما مناسب است، آن گاه شما می توانید چنین گزینه ای را انتخاب کنید. در واقع شما آن چیزی را برمی گزینید که کاملا متناسب با بودجه شماست.
۷- عدم وجود هیچ برنامه زمانی سفت و سخت یا جدول زمانی

مزیت نهایی انتخاب مراقبت درون منزل آن است که شما به یک زمان بندی یا جدول زمانی مشخص مقید نخواهید شد؛ در حالی که در خانه سالمندان، شما مقید به داشتن یک چارچوب مشخص زمانی هستید. طبیعتا شما باید زمان هایی را برای آمدن مراقب و پرستار تعیین کنید، در حالی که برای انتخاب روز و زمان مناسب آزادی عمل دارید و می توانید با توجه به وضعیت خودتان، آن را مشخص کنید. ضمنا شما در تنظیم برنامه پرستاری و مراقبتی خود آزادی عمل دارید و می توانید با توجه به تغییر شرایط، آن را عوض کنید.
پشتیبانی مشترک

مراقبت از سالمندان در منزل مزیت دیگری هم دارد. در اینجا انتخاب پرستار و یا زمان و مکان حضور آن ها، درای انعطاف پذیری است، به نحوی که به سالمند گرامی حق انتخاب بزرگی را می دهد. در بیشتر خانواده هایی که سالمندانی دارای وضع سلامتی بهتر دارند و نیازی به مراقبت سطح بالایی نیست ، ترجیح بر این است پرستاری با میزان وظیفه و مسئولیت کمتر و در نتیجه هزینه پایین تر به کار گرفته شود.

علاوه بر این موضوع، اگر شما به دلائل مختلف به یک مراقب تمام وقت نیاز ندارید، پرستار اشتراکی می تواند کمک فوق العاده ای در این زمینه باشد. در اینجا، هدف تقسیم زمان با دیگر خانواده ها یا دیگر گروه هایی است که نیاز به مراقب دارند. اگر عضو فامیل شما در مورد پذیرش کمک و خدمت مردد است، یک مراقب پاره وقت یا یک پرستار اشتراکی می تواند به وی کمک کند تا در تصمیمش تجدید نظر کند!
نتیجه گیری

شاد زیستن و داشتن سبک زندگی مستقل هدف اکثر سالمندان است. در اینجا هیچ مکانی راحت تر از منزل خود سالمند وجود ندارد. هنگامی که پرستاری در منزل برای سالمند به تدریج بسط و توسعه پیدا کند، گزینه های مراقبتی بیشتری نسبت به قبل فراهم خواهد شد. اینکه آیا شما نیاز به مراقبت تمام وقت دارید یا فقط دنبال کسی هستید که گهگاهی به شما در قدم زدن حوالی منزل یاری برساند، این مطلب را می رساند که مراقبت در منزل، انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *