خدمات پرستاری در مشهد

نگهداری از سالمندان در منزل چه مزایایی دارد و تکنیک هایی که لازم است پرستار سالمند بداند

مزایای نگهداری از سالمندان در منزل  benefits-of-home-care 

نگهداری از سالمندان در خانه در حال تبدیل شدن به یکی از گزینه های محبوب در میان سالمندان است زیرا به آنها این امکان را می دهد که به راحتی در خانه های خود پیر شوند.
یکی از فواید مهم نگهداری از سالمندان در منزل اطمینان از احساس امنیت و راحتی بیمار است. هنگامی که آنها می توانند در خانه خود بمانند ، از نظر روحی و جسمی احساس بهتری دارند .
ماندن در خانه به این معنی است که آنها با افراد آشنا احاطه شده اند ، که به ایجاد احساس امنیت و آزادی کمک می کند .

مزایایی زندگی کردن سالمندان در منزل عبارتند از :

آسایش
مراقبت شخصی
بهبود سریع تر در مواقع بیمار شدن
آرامش خاطر اعضای خانواده و فرد سالمند
استقلال
همراهی – مصاحبت
زندگی با اعضای خانواده
مالکیت حیوانات خانگی
تنها زندگی کردن سالمندان در منزل

در ابتدا ، مراقبت از والدین سالخورده در خانه می تواند به سادگی یک تماس تلفنی هفتگی یا روزانه باشد تا در جریان وضعیت جسمی و روحی آنها قرار بگیرید و در صورت نیاز برای کمک رسانی آماده شوید .

در بسیاری از موارد ، تماس تلفنی کافی نیست. افراد سالخورده ای که در تلاش هستند تنها و در خانه خود زندگی کنند اغلب شرایط بد خود را از فرزندانشان پنهان میکنند .

در این صورت آنها نیاز به مراقبت توسط یک پرستار دارند تا شرایط را به فرزندان آنها گزارش دهد .

راهی آسان برای تهیه وعده های غذایی

سالمندان در معرض سو تغذیه قرار دارند. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد ، اما یکی از آنها این است که آنها به راحتی توانایی خرید و تهیه غذای خود را ندارند. این باعث می شود که سالمندان از خوردن وعده های غذایی خود صرف نظر کنند و یا غذاهای فرآوری شده و فاقد ارزش غذایی بخورند.

والدین خود را فعال و درگیر نگه دارید

زندگی مستقل عالی است ، اما اگر به معنای عقب نشینی از برنامه روزمره فعال و سابق باشد خوب نیست. اگر نمی توانید به والدین خود کمک کنید تا به فعالیت ها رویدادهای اجتماعی ، مذهبی ، تفریحی و غیره که قبلاً از آنها لذت می بردند ، برسند، یک پرستار را استخدام کنید یا از دیگران کمک بخواهید تا به والدینتان کمک کنند .

خانه را امن و قابل دسترسی کنید

وسایلی که امکان دارد از طریق افتادن و لغزش به سالمندان که در خانه تنها هستند آسیب برساند را از آنها دور نگه دارید و محیط اطراف را برای آنها ایمن کنید تا احتمال آسیب را کاهش دهید .
دسترسی به حمل و نقل ایمن را برای آنها فراهم کنید تا بتوانند به راحتی جا به جا شوند.
مراقبت از پدر و مادر پیر اغلب اوقات به عنوان یک کار عاشقانه تلقی می شود. اگر چه بخواهید یک سبک زندگی شلوغ و خانواده فعال داشته باشید یا زمان بیشتری برای ارائه به والدین خود داشته باشید ، به احتمال زیاد در این راه به کمک و منابع نیاز خواهید داشت .

فواید نگهداری از سالمندان در خانه توسط پرستار

نگهداری از سالمندان در محیط آشنا

یکی از مزایای اصلی مراقبت در منزل این است که سالمندان هر روز می توانند در اتاق خواب خود بیدار شوند ، ، از سرویس بهداشتی اوسایل شخصی خود استفاده کنند و کارهای روزمره خود را ادامه دهند و با همسایگانی که سالهاست می شناسند تعامل داشته باشند قرار گرفتن در محیط های آشنا می تواند به ویژه برای کسانی که از شرایط پیش رونده و تأثیرگذار بر حافظه مانند زوال عقل رنج می برند مفید باشد


بسیاری از سالمندان ترجیح می دهند که در خانه خود پیر شوند و برخی نیز برای ادامه زندگی در خانه با خیال راحت به پرستار نیاز دارند. خوشبختانه پرستاران حرفه ای وجود دارد که سالمندان می توانند به آنها اعتماد کنند .

 

آنها می توانند در رختخواب خود بخوابند ، از سرویس بهداشتی خود استفاده کنند و کارهای روزمره خود را ادامه دهند. قرار گرفتن در محیط های آشنا می تواند به ویژه برای کسانی که از شرایط پیش رونده و تأثیرگذار بر حافظه مانند زوال عقل رنج می برند مفید باشد .
همچنین تحقیقات نشان می دهد که بیماران در خانه خود سریعتر بهبود می یابند. همچنین نگهداری در منزل خطر ابتلا به عفونت را نسبت به مراکز درمانی کاهش می دهد .

همچنین از دست دادن استقلال نگرانی بزرگی برای سالمندان است. یک مزیت بزرگ مراقبت در منزل این است که عزیز شما قادر است بر بسیاری از جنبه های زندگی روزمره خود کنترل داشته باشد. آنها باید طبق برنامه خودشان زندگی را ادامه دهند و انتخاب کنند چه زمانی می خواهند غذا بخورند ، بخوابند و معاشرت کنند.

. در مواقع اضطراری می توانید سریعاً کمک بگیرید

یک ترس رایج در میان سالمندان ایجاد خطر برای سلامتی و سپس ماندن در خانه بدون کمک است. داشتن ویزیت منظم توسط یک پرستار ، اطمینان می دهد که در صورت بروز هرگونه مشکلی با پزشک تماس گرفته و از کمک پزشکی برخوردار می شوند .

اگرچه به آن پرستار سالمند در منزل گفته می شود ، اما بسیاری از سالمندان وقتی به چیزی خارج از خانه احتیاج دارند ، به مراقبان خود اتکیه می کنند. مراقبان می توانند وعده های غذایی ، داروها و سایر مواردی را  سالمندان نیاز دارند ، تهیه کنند و همچنین می توانند حمل و نقل را به قرارهای پزشکی و رویدادهای اجتماعی مانند تولد و سالگردها انجام دهند .

نگهداری از سالمندان در خانه مقرون به صرفه تر است

در خانه سالمندان یا سایر مراکز نگهداری ، افراد سالمند باید هزینه اتاق ، مراقبت و غذا خود را پرداخت کنند. در حالی که مراقبت در منزل ، سالمندان و خانواده های آنها فقط باید برای حقوق پرستار در خانه هزینه کنند. استخدام پرستار در خانه برای چند ساعت در روز اغلب جایگزینی مناسب نسبت به نگهداری در مراکز سالمندان است .


نگهداری از سالمندان در کنار خانواده برای آنها مفید است

مراقبت از سالمندان در خانه به ویژه برای افرادی که با همسر ، خواهر و برادر و سایر اعضای خانواده زندگی می کنند بسیار مفید است. داشتن یک پرستارحرفه ای باعث می شود افراد سالخورده در حالی که هنوز می توانند در همان خانه با بقیه خانواده بمانند وکمک لازم را دریافت کنند. همچنین این امر باعث آرامش خاطر سالمندان و اعضای خانواده آنها می شود .

پرستاران در خانه می توانند در انجام کارهای روزانه که قادر به انجام آنها نیستند ، به سالمندان کمک کنند. به عنوان مثال ، افراد سالمند با مراقبان حرفه ای می توانند در پخت وعده های غذایی ، نظافت و انجام کارهای سبک خانه کمک کنند. یک سرپرست مناسب در خانه می تواند اطمینان حاصل کند که یک سالمند در حالی که به زندگی در خانه ادامه می دهد ، ایمن ، راحت و خوب تغذیه می کند .

سالمندان با کمک یک پرستار می توانند کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند. همیشه کمک در دسترس سالمندان است بنابراین دیگر نیازی به انجام کارهای خانه نیست. پرستاران آموزش دیده اند تا نیازهای بزرگ سالمند را پیش بینی کنند و همیشه مایل به انجام کارهایی هستند که برای ساده تر شدن زندگی لازم است. همچنین می توانید سطح مراقبت را متناسب با نیازتان انتخاب کنید از چند ساعت در روز تا همراهی و کمک شبانه روزی .

همچنین دیگر اعضای خانواده می توانند آرامش خاطر داشته باشند

در هنگام انجام کارهای روزمره مانند دوش گرفتن و استفاده از اجاق گاز ، نگران تنها بودن و افتادن یا آسیب دیدگی عزیزتان نخواهید بود. درعوض ، شما می توانید ارامش داشته باشید زیرا می دانید از آنها به خوبی مراقبت می شود .

مرکز پزشکی تندیس تندرستی با داشتن سال ها تجربه در امر نگهداری از سالمندان و کودکان و بیماران  اماده ارائه خدمات شبانه روزی به همشهریان گرامی می باشد.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *