خدمات پرستاری در مشهد

نکاتی درباره نگهداری و پرستاری از بیمار در منزل

نگهداری از بیماران در منزل مسئله بسیار مهمی است. هنگامی که بیماران از بیمارستان مرخص می‌شوند؛ تا مدتی احتیاج دارند که در منزل نیز خدمات پرستاری و مراقبتی دریافت کنند.

طبیعتا متخصصان و پزشکانی که در بیمارستان کنار بیمار بوده‌اند؛ نمی‌توانند در منزل او را همراهی کنند. در این شرایط بیمار و خانواده او باید یک پرستار شبانه روزی در منزل استخدام کنند.

با توجه به نوع بیماری و شدت آن و همچنین تشخیص پزشک معالج، پرستاری از بیمار در منزل نیازمند تخصص و تجربه کافی خواهد بود. گاهی نیاز می‌شود یک پرستار حرفه‌ای با کلیه امکانات و تجهیزات اتاق عمل در کنار بیمار باشد. و گاهی هم صرفا حضور یک مراقب معمولی کافی است.

ارائه دهندگان این خدمات ممکن است درک ناقصی از شرایط بیمار و منزل او داشته باشند؛ که این مسئله می‌تواند منجر به بروز یک سری مشکلات شود. بنابراین هنگام استخدام پرستار تمامی نیازهای بیمار و شرح بیماری و پرونده پزشکی را در اختیار مرکز پرستاری قرار دهید؛ تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

ایمنی بیمار در خانه بسیار حائز اهمیت است. شرایط نامناسب در خانه می‌تواند منجر به بستری‌های اجتناب پذیر و قابل پیشگیری شود. خانواده‌ها ممکن است به خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها از اقدامات ایمنی توسط پرستار و خرید محصولات و تجهیزات مورد نیاز خودداری کنند. در صورتی که همین بی احتیاطی‌ها و صرفه‌جویی ها می‌تواند هزینه‌های زیادی را به خانواده تحمیل کند. پس بهتر است از مشاوره‌های پرستار و پزشک برای فراهم آوردن شرایط مساعد استفاده نمایید.

مشکلات احتمالی پرستاری از بیمار در منزل

ممکن است پرستار در زمینه بیماری مورد نظر تجربه کافی نداشته باشد. بی اطلاعی او از بیمار و نیازهای او می‌تواند خطرهای جدی ایجاد کند. بنابراین هنگام استخدام پرستار درباره بیماری توضیح کافی بدهید؛ و از تجربه و تحصیلات بیمار و مدارک مورد نیاز او اطمینان حاصل کنید. هنگامی که پرستاران با اطلاعات ناقص و غلط تصمیم‌گیری می‌کنند، ممکن است خطرساز شود و حوادث ناگوار رخ دهد.

در این شرایط ممکن است پرستار درباره بیماری اطلاعات کافی داشته باشد؛ اما در مورد شرایط پرستاری در منزل، اطلاع و تجربه نداشته باشد. شرایط خانواده و نحوه نگهداری از بیماران در منزل، با شرایط پرستاری در بیمارستان متفاوت است؛ و برخوردها و اطلاعات متفاوتی را می‌طلبد.

گاهی پرستار بیمار که به صورت شبانه روزی در کنار بیمار است؛ به علت خستگی ناشی از کار ممتد، احساس خستگی شدید و خواب‌آلودگی می‌کند؛ و در روند کاری پرستار و کیفیت آن تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین حتما سعی کنید با شیفت بندی و جابجایی پرستاران در هر بیست و چهار ساعت از خستگی آنها جلوگیری کنید. خانواده‌ها برای اینکه بیمار و پرستار به یکدیگر و شرایط کار عادت کنند، از تعویض پرستار امتناع می‌کنند؛ اما باید بدانند که کار متناوب و ممتد سطح انرژی آنها را کاهش می‌دهند؛ و نمی‌توانند با حداکثر توان، به پرستاری بپردازند.

برای استخدام پرستار هرگز به صورت ناآگاهانه و از طریق آگهی روزنامه اقدام نفرمایید. استخدام پرستار در منزل باید از طریق بیمارستان و یا شرکت‌های پرستاری معتبر صورت گیرد. در این مراکز کلیه مدارک پرستار اخذ و بررسی شده‌اند؛ و شما می‌توانید با خیال راحت و با استناد به مدارک اخذ شده توسط مراکز پرستاری، بیمار خود را به پرستار بسپرید.

همچنین با توجه به تجربه این شرکت‌ها، بهترین پرستاران، با تخصص کافی و هزینه مناسب به شما معرفی می‌گردد.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *