خدمات پرستاری در مشهد

می خواهم بهترین پرستار کودک باشم

چگونه میتوان بهترین پرستار کودک بود؟

  • سن شما می بایست با سن کودکی که نگهداری می کنید متناسب باشد، برای مثال اگر سن شما زیر ۲۵ سال می باشد بهتر است از کودکی مراقبت کنید که بالای ۷ سال دارد و اگر قرار است از نوزادی نگهداری شود، احتیاج به پرستار کودک با سن و سابقه بیشتری می باشد.
  • سوال بپرسید. هنگامی که قرار است از کودکی مراقبت کنید ایرادی ندارد که سوالهای خود را در رابطه با آن کودک از خانواده بپرسید. هر گونه سوالی که به ذهنتان رسید بپرسید تا بتوانید به یک شناخت نسبتا مناسبی از کودک دست بیابید.
  • شماره های اضطراری را یادداشت کنید. شماره های پدر مادر، پدربزرگ مادربزرگ و .. که در موارد خاص و در صورت نیاز بتوانید با آنها تماس بگیرید.
  • اجازه دهید که والدین کودک بدانند شما به نظم و انضباط اهمیت بسیاری میدهید. مراقبت از کودک نیازمند نظم و انضباط بسیار بالایی می باشد و نباید در این زمینه به خاطر خواسته و اصرار کودک کوتاه بیایید.
  • تهیه لوازم و ابزاری که می توانید از آن ها به عنوان پاداش های کوچکی در مقابل رفتارهای درست کودک استفاده کنید. چند برچسب رنگی، مداد رنگی، دفتر نقاشی و سی دی کارتون و خوراکی می تواند گزینه مناسبی برای تشویق کودکان باشد.
  • در مورد نحوه تربیت کودکان دخالت نکنید. هیچ گاه نخواهید که سلیقه شخصی خود را برای تربیت کودک اعمال کنید. حتما در این زمینه از والدین سوال بپرسید سوالاتی در مورد میزان تماشای تلویزیون، ساعت خواب، اجازه استفاده از اینترنت، محدودیت های غذایی، نوع و میزان پوشش و …
  • ظاهری مرتب و آراسته داشته باشید. موهای خود را هر روز شانه بزنید و به طور منظم دوش بگیرید و خوش بو باشید. از لباسهای مناسب استفاده کنید. لباس هایی راحت و تمیز مانند بلوز و شلوار گشاد که هم به شما امکان فعالیت بدهد و هم ظاهر شما مرتب باشد. ناخن های بلند به هیچ وجه مناسب شغل پرستار کودک نمی باشد و همچنین آرایش صورت و استفاده از لاک برای نگهداری از نوزاد توصیه نمی شود.
  • درهمه حال حواستان به این قضیه باشد که کودک و نوجوان همه چیز را به پدر و مادر خود می گویند، حتی اگر آن چیز خوردن یک شیرینی یا شکلاتی باشد که قرار نبوده بخورد. بنابراین هیچ گونه پنهان کاری از کودک نخواهید چون علاوه بر تاثیرات تربیتی غلط موجب می شود شغل خود را نیز از دست بدهید.
  • وظایف خود را با روی خوش انجام دهید. اگر کودک غذای خود را روی زمین خالی کرد و یا بستنی خود را روی لباسش مالید، نباید عصبانی شوید. وظیفه شما آن است به موقع همه چیز را به حالت عادی در آورید. زمین را پاک نمایید، لباس را عوض کنید و بشویید و هر وظیفه ی دیگری که دارید با روی خوش انجام دهید.
  • سعی کنید راجع به نگهداری از کودک در منزل مطالعه کنید، مطالعه مستمر ذهن شما را برای رویارویی با مسائلی که هنگام پرستاری پیش می آید آماده می کند.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *