خدمات پرستاری در مشهد

مهد کودک یا پرستار کودک؟

مهد کودک یا پرستار کودک، کدامیک روش برای نگهداری از فرزند خود انتخاب می کنید

طبق آمار درصد بسیار بالایی از بچه ها  امکان مراقبت توسط والدین خود را ندارند. با توجه به شرایط امروز جوامع، اکثر خانواده ها ساعاتی از روز را در خارج از منزل به سر می برند. بر خلاف گذشته که فقط پدران مسئولیت داشتن شغل را به عهده داشتند، امروزه بیشتر مادران هم شاغل می باشند و همین امر باعث می شود موضوع مهم نگهداری از کودکان مطرح شود.
سوالی که برای خانواده ها پیش می آید این است که بهترین روش برای مراقبت از فرزندشان در ساعاتی که تنها هستند چه روشی می باشد.
دو گزینه پیش روی خانواده موجود است. یکی فرستادن کودک به مهد کودک و سپردن اوقات تنهایی در کنار دیگر بچه ها و با نظارت یک مربی که به آنها آموزش های لازم را می دهد و با برگزاری بازی های گروهی آنها را سرگرم می کند.
گزینه دیگر استفاده از پرستار کودک است که می تواند به صورت شبانه روزی یا روزانه نگهداری از کودک در منزل را، انجام  دهد.هر کدام از این روش ها، مزایا و معایبی دارند که والدین می تواند بر اساس شرایط زندگی خود و خواسته ها و نیازهایشان یکی را انتخاب کنند.برای انتخاب مهد کودک حتما به صورت حضوری به مهد های مورد نظر خود مراجعه کرده و مجوز آنها را مشاهده کنید. از زمان بندی و هزینه های مهد کودک آگاه شوید.  از تعداد افرادی که در یک کلاس هستند نیز سوال کنید. زیرا هر چه تعداد بیشتر باشد توجه مربی به تک تک بچه ها کمتر می شود. حتما از نحوه آموزش و بازی ها و سرگرمی ها بپرسید.در مقابل برای استخدام یک پرستار شبانه روزی یا روزانه که نگهداری از کودک در منزل را به عهده می گیرد حتما از طریق مراکز معتبر خدمات پرستاری اقدام نمایید. استفاده از آگهی های روزنامه به دلیل نداشتن مدارک ضمانتی و عدم شناخت از پرستار می تواند مشکلات عدیده ای فراهم آورد.حضور کودک در مهد کودک می تواند او را برای حضور در محیط های بزرگتری غیر از خانواده آماده کند. کودک در مهد، روش های تعامل با دیگر بچه ها را آموزش می بیند. می تواند برای خود دوست انتخاب کند و در محیطی به جز محیط خانه ساعاتی را بگذراند. در محیط جدید او با سرگرمی های جدید آشنا می شود و از اسباب بازی های جید هم استفاده می کند.

همه این ها شعاع دید کودک را افزایش می دهد و در صورت انتخاب یک مهد کودک خوب با مربی خوب می تواند تاثیرات مثبت زیادی در آینده تحصیلی و شغلی کودک بگذارد. در عین حال معاشرت با دیگر کودکان می تواند منجر به انتقال بیماری ها شود. بچه ها در محیط بازی بیشتر ویروس را منتقل می کنند و این کمی مراقبت از کودک را سخت می کند. همچنین حضور تعدادی کودک با تربیت های متفاوت زمینه را برای انتقال روش فکری و تربیتی خاص هر کودک را فراهم می کند که باید در مورد این مسئله بسیار دقت کرد.

حضور پرستار به شما این امکان را می دهد که فرزندتان را کاملا با شرایط فرهنگی و فکری خودتان بزرگ نمایید. می توان با انتخاب پرستار بچه مناسب و تشریح قوانین و شرایط منزل تان خط مشی های تربیتی خود را حفظ کنید. همچنین ساعات کار مهد کودک ها بسیار محدود می باشد در صورتی که با حضور یک پرستار  نوزاد ، اگر برای شما در روزهای تعطیل آخر هفته یا بعد از ساعات کاری جلسه کاری و یا یک ملاقات مهم و رسمی پیش آمد، نگرانی بابت تنها ماندن فرزند خود ندارید.

با توجه به مزایا و معایب هر کدام از روش ها و همچنین شرایط خانواده می توان یکی از راه های مراقبت از کودک را انتخاب نمود.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *