خدمات پرستاری در مشهد

مشکلات استخدام پرستار بچه

دردسرهای احتمالی پرستار بچه

جلسات کاری غیر منتظره من و همسرم ما را وادار کرد که به فکر استخدام پرستار بچه درمنزل باشیم. ساعاتی که او را مهد کودک می گذاشتیم با ساعاتی که برای ما کار پیش می آمد منطبق نبود، بنابراین حضور یک پرستار کودک در منزل برای کار ما بیشتر مناسب بود.

با پرس و جو از دوستان وآشنایان و معرفی یک شخص اقدام به استخدام پرستار کردیم. ابتدا همه چیز خوب بود تا اینکه در آخر ماه متوجه شدیم قبض تلفن منزل سه برابر ماه های قبل آمده است. این رقم بی سابقه بود. بنا براین بلافاصله از او خواستیم دریگر به منزل ما نیاید.

قبل از تولد نوزاد ما برای او اسباب بازی های مختلف خرید بودیم که در سن های مختلف با آنها سرگرم شود. دومین پرستار که باز هم با معرفی یک آشنا به منزل ما آمد رفتار خوب و مهربانی داشت. اما ما به مرور متوجه کم شدن اسباب بازیها می شدیم. ابتدا چیزی نگفتیم تا اینکه یکی از اسباب بازی های بسیار گران قیمت کودکمان هم ناپدید شد. پرستار بچه آنها را با خود می برد.

پرستار دیگری برای نگهداری از کودک در منزل انتخاب کردیم. از همان ابتدا متوجه نگاه های پرستار به همسرم می شدم. نوع ارتباط او با همسرم آزار دهنده بود. زمان های زیادی را با او می گذراند و مدام دنبال فرصتی بود تا با همسرم به گفتگو و خنده بگذراند. چند بار به او تذکر دادم که باید وقت خود را با کودک بگذراند ولی فایده ای نداشت و به این نتیجه رسیدم با او نیز قطع همکاری کنم.

پرستار دیگری آمد که برای هر کار باید چند بار به او گوشزد و یادآوری می کردیم. در اولین روز مصاحبه به او گفته بودیم تمام امور منزل را باید انجام دهد ولی با هر بهانه ای که می توانست از زیر کارها فرار می کرد. معمولا منزل ما مرتب نبود و او میگفت فرصت کافی برای تمیز کردن منزل ندارد.

یا پرستاری که مدام با تلفن همراهش صحبت می کرد و حواسش به کودک ما نبود. هر بار که او را می دیدم مشغول تلفن همراهش بود و از اینکه به او تذکر می دادیم ناراحت می شد. کودک ما برای بازی کردن و انجام امور شخصی یاد گرفته بود که با پرستار کاری نداشته باشد و مستقل عمل می کرد در حالیکه دلیل استخدام ما این بود که فرزندمان هم بازی داشته باشد . برای غذا خوردن و حمام کردن و دیگر کارهای روزمره کسی کنارش باشد که به او توجه کند.

تمامی این موارد باعث شد برای مدت طولانی قید پرستار کودک را بزنیم. واقعا برای انجام کارهیمان با مشکل روبرو می شدیم. من و همسرم هر دو شاغل هستیم و بسیار سخت بود که جلسات کاری مان را جوری هماهنگ کنیم که یکی از ما درمنزل باشد و کودک تنها نماند.

ما برای آنکه بتوانیم کودکمان را در منزل تنها بگذاریم به یک پرستار نوزاد احتیاج داشتیم که علاوه بر اینکه روشهای برخورد با کودک را بلد باشد، از لحاظ اخلاقی نیز قابل تایید باشد. زیرا ورود پرستار به حریم خانه به او اجازه هر کاری را می دهد. بنابراین باید فردی باشد که کاملا قابل اعتماد باشد. با سفارش یکی از دوستان این بار از طریق موسسات معتبر پرستاری درخواست پرستار بچه دادیم و با توجه به اینکه در موسسات گزینش بر اساس سوابق فرد صورت می گیرد و مدارک ضمانتی لازم از آنها دریافت می شود، با اعتماد کامل استخدام کردیم.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *