خدمات پرستاری در مشهد

مراقبت از کودک در منزل

مراقبت از کودک در منزل، کودکان چراغ هر خانه ای هستند. آنها انسان های کوچکی هستند که به مراقب و توجه بسیار نیاز دارند. برای داشتن فرزندی آرام باید مواردی را رعایت کرد. در این مطلب سعی شده است به کوتاهی ۹ مورد از اصول نگهداری کودک بیان شود.

مسافرت

کودکان بر اساس یک برنامه ریزی درست، رشد بهتری خواهند داشت. بهتر است حتی هنگام مسافرت نیز برنامه غذایی و خواب کودک شما همچون روزهای عادی باشد. به این ترتیب، کودک در حالت بهتری خواهد بود و مشکلی پیدا نمی کند.

خواب

خواب خواب می آورد. شاید والدین ابتدا به این اصل مراقبت از کودک در منزل چندان اعتقاد نداشته باشند اما یک چرت کوتاه روزانه می تواند به کودک کمک کند تا خواب راحتی در شب داشته باشد. کودکانی که خیلی خسته هستند اصولا دیرتر به خواب می روند و نمی توانند خواب درست و کاملی تا صبح داشته باشند.

ایجاد یک برنامه خواب روتین برای نوزادان چندان آسان نیست. اما همه تلاش خود را بکنید تا از همان دوهفته گی کودک را به برنامه خواب مشخص عادت دهید.

مراقبت از پوست

برای نوزادان زیر شش ماه استفاده از کرم های ضدآفتاب به هیچ وجه توصیه نمی شود. به همین دلیل، باید تا حد امکان آنها را در سایه و دور از آفتاب نگه دارید تا پوستشان آسیب نبیند.

عضو جدید خانواده

سعی کنید در مراقبت از کودک در منزل روی مسایل مثبت تمرکز کنید. تولد کودک جدید به معنای ایجاد تغییر اساسی در خانواده است. برای اینکه فرزند بزرگ تر شما بتواند با عضو جدید خانواده کنار بیاید، بهتر است از او برای کمک، صبر و درکش تشکر و او را تحسین کنید.

بازی

روش های سنتی و قدیمی برای بازی با کودکان همچون دالی موشه هیچ اشکالی ندارند و بسیار هم برای رشد مغز کودک مفید و خوب هستند. کودک شما به بازی های شما واکنش نشان می دهند و از آن لذت می برند.

عادت غذایی

سعی کنید تا حد امکان به کودک خود بیاموزید تا از سبزیجات به جای میوه های شیرین تغذیه کند. از همان ابتدا که عادت غذایی کودک در حال شکل گیری است، ذائقه او را به خوردن سبزیجات عادت دهید تا همیشه سلامت باشد.

پوشک

بیشتر کودکان در طول زندگی خود دچار جوش و دانه می شوند. این دانه ها می تواند در اثر پوشک خیس، اثرات جانبی دارو یا نوع غذایی باشد که می خورند. پوست قرمز و ورم کرده برای کودک دردناک و برای والدین ناراحت کننده است. بهترین روش درمان چیست؟

خشک کردن کودک بهترین درمان است. مطمئن شوید که کودکتان پس از هر بار تعویض پوشک، کاملا خشک است. سعی کنید در مراقبت از کودک در منزل پوشک او را زود به زود عوض کنید و از کرم های مناسب برای تسکین و آرام کردن پوست استفاده کنید.

گریه

نوزادان گریه می کنند. این روش ارتباط برقرار کردن آنهاست. پس از چک کردن همه موارد ابتدایی همچون گرسنگی، خیس بودن پوشک و سرو صدا، به خودتان یادآوری کنید که کودک شما بیش از ۴۰ هفته را در محیط کاملا آرام و بی صدای رحم سپری کرده است. دور آنها پتو بپیچید، در حالت راحتی در دست نگه دارید و خیلی آرا م تکان دهید. این حالت کمک می کند تا نوزادی که گریه می کند آرام بگیرد و راحت تر به خواب برود.

حمام کردن

بیشتر بزرگ تر ها هر روز صبح به حمام می روند و دوش سراپا می گیرند. اما کودکان را باید هر یک روز درمیان یا بیشتر به آرامی حمام کرد. از صابون برای شست و شوی کودک استفاده نکنید. شوینده های مختلفی که به پوست کودک آسیب نمی رسانند برای شست و شوی آنها مناسب ترین گزینه هستند.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *