خدمات پرستاری در مشهد

مراقبت از والدینی که کمک قبول نمی‌کنند چگونه است؟

وقتی والدین از دریافت کمک خودداری می‌کنند چه کنیم؟

هنگامی که شرایط زندگی شما تغییر می کند و پدر یا مادر شما برای انجام کارهای شخصی نیاز به کمک دارند، مسئولیت شما ممکن است کمی دشوار شود. معمولا در ابتدا قبول نمی‌کند که پرستار در منزل به آنها در اموری کمک کند که تا به حال به تنهایی و بدون نیاز به کمک دیگران انجام میداده اند.

برای آنها توهین آمیز خواهد بود که بگویید برای رفتن به سرویس بهداشتی باید کسی به او کمک کند یا اینکه دیگر نباید به تنهایی استحمام کند، لباس عوض کند و یا به آنها غذا بدهد. ابتدا شاید کمی با خشونت برخورد کنند.

آنها انتظار دارند شما در منزل به همه ی امورات رسیدگی کنید. شاید شما تنها فرزند باشید و یا شاید خواهر و بردارتان به دور از شما زندگی کنند و در هر صورت تمامی نگاه ها به سوی شماست.

اما باید والدین خود را آماده کنید و او را توجیه کنید که حضور یک پرستار سالمند می تواند کمک شایانی به آنها بکند. باید به آنها بگویید که نمی توانید از پس همه کارها بربیایید و بایدکسی که تچربه ی کار مراقبت از سالمند دارد در کنارشان باشد.

در فرهنگ قدیمی و سنتی ما والدین سالمند جدای از تخصص و تحصیلات خود و صرفا به دلیل سن بالا قابل احترام هستند و جایگاه ویژه ای دارند و اگر احساس کنند موقیت ویژه آنها با حضور نیروی مراقبتی و پرستار لکه دار شود با این امر مخالفت می کنند.

رفتارهای کودکانه والدین

والدین همین طور که سنشان بالا می روند کمی رفتار های کودکانه از خود بروز می دهند. ممکن است بهانه گیر شوند. یا اینکه خیلی منطقی عمل نکنند و بخواهند حرف فقط حرف آنها باشد. معمولا زودرنج می شوند وممکن است خیلی زود با اطرافیان قهر کنند و یا با خشونت و فحاشی به مقابله بپردازند.

بنابراین نیاید احساس کنند هویت آنها در معرض تهدید قرار گرفته است. با آنها با استدلال منطقی صحبت کنید. به آنها بگویید تمامی هم سن و سال‌های آنها از حضور یک پرستار بهره می برند.

شما باید به آنها ثابت کنید که خودتان از پس کارهای او بر نمی آیید. برای مثال ممکن است هنگام بلند کردن آنها تعادل خود را از دست بدهید و یا در حمام نتوانید کنترل کنید و به زمین سقوط کنید.

باید از شرایط والدین خود کاملا مطلع باشید. دقت کنید به تمام امور روزانه و ضعف های آنها را بیابید. آیا موقع غذا خوردن مشکل دارند. آیا نمی توانند لباسهای خود را تعویض کنند. آیا فراموش میکنند داروهای خود را به موقع بخورند. برای راه رفتن نیاز به گرفتن یک تکیه گاه دارند. حمام می توانند بروند.

وقتی شما بدانید در چه مواردی نیاز به کمک دارند بهتر می توانید آنها را قانع کنید. می توانید توضیح دهید پرستار سالمند دقیقا در همان موارد به شما کمک می کند و قرار نیست استقلال شما را بگیرد. او فقط در صورت درخواست شما در اتاقتان حضور می یابد و در کنار شماست. در بقیه موارد شما خلوت خود را دارید و به صورت مستقل زندگی خواهید کرد.

هرگز به آنها به طور مستقیم نگویید که برای رانندگی کردن پیر شده اند یا نباید تنها به پیاده روی بروند. بگذارید این امر به آرامی صورت بگیرد و وقتی ارتباط مناسبی بین والدین شما و پرستار شکل بگیرد، کم کم خودشان ترجیح میدهند این کارها را به او بسپارند.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *