خدمات پرستاری در مشهد

شرح وظایف پرستار سالمند و ویژگی های آن

همان‌طور که افراد مسن‌تر می‌شوند؛ بدن آنها شروع به فرسوده شدن می‌کند. این موضوع شروع تجربه مشکلات سلامتی مختلف است. به همین دلیل سالمندان بیش از هرکسی به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند. در بسیاری از کشورها پرستاری از سالمند یک رشته در شاخه پزشکی است؛ که در نهایت با همین عنوان نیز مشغول به کار می‌شود.

این پرستاران بهترین گزینه برای سالمندان هستند؛ چراکه بهترین و بیشترین مراقبت را از سالمندان به عمل می‌آورند. از آنجایی که امید به زندگی در سراسر جهان در حال افزایش است؛ روز به روز نیاز به پرستاران سالمند بیشتر می‌شود. در نتیجه مهم است که نیازمندان به این تخصص با وظایف پرستار سالمند به خوبی آشنا باشند.

پرستار سالمند کیست؟

به دلیل سلامت شکننده آنها، افراد سالمند اغلب به مراقبت ویژه نیاز دارند. به ویژه از آنجا که کنترل یک موضوع جزئی مرتبط با سلامت، گاهی اوقات می‌تواند در افراد سالخورده مشکل باشد. یک پرستار سالمند ، آموزش داده شده تا قادر به انجام وظایف پرستاری از این قشر خاص باشد.

اما آنها همچنین دارای آموزش ویژه‌ای هستند که به آنها کمک می‌کند تا نیازهای ویژه افراد مسن را درک کنند. این آموزش‌ها آنها را قادر می‌سازد تا ساده‌تر و بهتر از عهده انجام این وظایف برآیند.

کار کردن به عنوان یک پرستار سالمند بسیار سخت است؛ هرچند می‌تواند برای افرادی لذت‌بخش و از نظر روحی راضی‌کننده باشد. با این وجود افرادی که تازه وارد این حرفه می‌شوند؛ برای هماهنگی با آن نیازمند زمان هستند.

اگر به دنبال کار به عنوان پرستار سالمند هستید؛ بهتر است بدانید سالخوردگی روی افراد مختلف اثرات متفاوتی دارد. به عنوان مثال بسیاری از سالخورده‌ها خوشحال و خندان؛ اما در مقابل بعضی از آنها دچار افسردگی، عصبانیت، غم و ترس هستند.

قبل از انتخاب شغل پرستاری از سالمند، بسیار مهم است که علاوه بر توجه به وظایف پرستار سالمند، به ویژگی‌های شخصیتی خود نیز توجه کنید. شادابی و پر انرژی بودن برای یک پرستار سالمند بسیار مهم است.

در درجه بعد صبوری، درک، دلسوزی و علاقه به کمک به سالمندان نیز از ویژگی‌هایی است که بر کیفیت کار شما تاثیر مثبت دارد. همچنین باید بتوانید در موقعیت‌های افسرده‌کننده مثل مرگ سالمند، استوار و محکم باشید.

وظایف پرستار سالمند چیست؟

به عنوان پرستار یک فرد سالخورده، شما باید به خوبی با وظایف پرستار سالمند آشنا باشید. برای مثال، شما اغلب مسئول موارد زیر هستید:

  • اندازه‌گیری و ثبت علائم حیاتی
  • مدیریت مصرف داروها
  • تمرین و ماساژ دادن سالمند
  • درک نشانه‌های سوء استفاده از سالخوردگان
  • حمل و نقل بیمار
  • کمک به بیماران برای رفع نیازهای روزانه خود مانند حمام کردن، پانسمان و استفاده از دستشویی

در تمام این موارد، شما همچنین بایستی سوابق دقیق بیمار را نگه دارید؛ و مراقبت‌های خود را با توصیه پزشکان بیمار خود هماهنگ کنید. پرستاران سالمندان اغلب نه تنها مسئول سلامت فیزیکی بیماران خود هستند؛ بلکه همچنین مسئول شرایط روحی و رفاه عاطفی آنها نیز خواهند بود.

اغلب بیماران سالخورده به دلایلی از قبیل عدم موفقیت در بازیابی سلامت، عدم استقلال و فراموشی از جانب عزیزان و… خسته و عصبی می‌شوند. به عنوان یک پرستار سالمند، شما باید برای نگهداری از سالمند در منزل سعی کنید در هر شرایطی، حتی در روزهای سخت، شاد و مهربان باقی بمانید. هنگامی که به عنوان یک پرستار سالمند کار می‌کنید؛ بهتر است با اعضای خانواده بیمار ارتباط خوبی برقرار کنید.

ممکن است لازم باشد یک رژیم مراقبت از بیمار یا داروها را برای آنها توضیح دهید؛ یا به عنوان یک رابط بین اعضای خانواده، بیمار و پزشک عمل کنید. به عنوان یکی دیگر از وظایف پرستار سالمند شما همچنین در موقعیت خوبی قرار دارید تا به بیماران و حتی عزیزان خود توصیه‌های مربوط به مسائل سلامت را ارائه دهید؛ و آنها را تشویق به انجام آنها کنید.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *