خدمات پرستاری در مشهد

راههایی برای نگه داری از سالمندان در منزل

سالمندان؛ اغلب در زمان بحران پیدا کردن راهکار مناسب کمی مشکل می باشد. هنگامی که پدر و یا مادر شما به سن کهولت می رسند پیدا کردن بهترین گزینه برای نگهداری از ایشان کار سختی می شود. شاید اکثرا پیشنهاد مراکز نگهداری از سالمندان را بدهند. اما این موضوع میتواند نگرانی های خانواده و سالمند را افزایش دهد. دوری از خانواده و منزل می تواند مشکلات عدیده ای برای سالمند ایجاد کند. احساس افسردگی و سرخوردگی معمولا از همان اوایل ورود به خانه ی سالمندان قابل مشاهده می باشد.

نگهداری از سالمند در منزل نیز مشکلات خاص خودش را دارد. والدین شما احتمالا فراموش میکنند داروهای خود را سر ساعت بخورند و یا اینکه نحوه صحیح استفاده از بعضی دارو ها را نمی دانند. ممکن است نتواند امور شخصی خود مانند تعویض لباس و حمام رفتن را انجام دهند.

شما می توانید با خرید جعبه های داروی آلارم دار تا حدودی این مشکل را برطرف نمایید. این جعبه ها در ساعات تعیین شده به سالمند یادآوری میکند که باید داروهای خود را مصرف کند.

برای سالمند خود لباس های راحت تهیه کنید. تا جایی که ممکن است لباسها دکمه یا زیپ نداشته باشند.

استفاده از تکنولوژی نیز یک راه موثر برای نگه داشتن سالمندان در منزل است. اگر والدین شما توانیی استفاده از آیپد و تبلت دارند حتما برای آنها تهیه کنید تا ساعاتی را در شبانه روز با تکتولوژی سرگرم باشند.  استفاده از اسکایپ و ایمو را به آنها آموزش دهید. برقراری تماس تصویری به آنها برای رفع دلتنگی کمک زیادی می کند. اگر دور از آنها زندگی میکنید حتما به صورت مداوم با آنها تماس تصویری برقرار کنید.

از همسایه ها بخواهید حواسشان به سالمند شما باشد. هیچ ایرادی ندارد اگر ازآنها کمک بخواهید. سر زدن روزانه و یا یک تلفن کوتاه از طرف همسایه ها می تواند والدین شما را امیدوار کند. همچنین در صورت نیاز به کمک والدین شما میتوانند ابتدا همسایه را خبر کنند. یا از همسایه ها بخواهید در صورت امکان گاه گاهی برای پیاده روی یا خرید رفتن مادر و پدر شما را همراهی کنند.

با وجود تمامی اینها حضور دائمی یک مراقب سالمند در منزل می تواند کمک شایانی به ارتقای سطح کیفی زندگی سالمند نماید. انتخاب درست یک پرستار سالمند هم در زمینه تغذیه و هم برای جلوگیری از آلزایمر و مشکلات روحی خاص سالمندی تاثیر بسزایی دارد. مهمتر از همه این مسائل نیاز به هم صحبت می باشد.

در دوره سالمندی بیشتر از هر دوره ای در زندگی نیاز به داشتن یک هم صحبت احساس می شود. سالمند با تعریف خاطرات خود احساس می کند هنوز برای دیگران جذاب است و این قضیه باعث بالا رفتن اعتماد به نفس او می شود.

برای استخدام پرستار سالمند حتما از طریق یک مرکز معتبر اقدام نمایید. استفاده از دوست و آشنا و تبلیغات محلی نمیتواند گزینه مناسبی باشد. از طریق مراکز معتبر شما می توانید درخواست یک پرستار که کلیه شرایط مد نظر شما را دارا باشد نمایید. پرستاری که استخدام میکنید باید از نظر مهارت در سطح مورد نیاز سالمند شما باشد و همچنین باید از لحاظ روحی و ظاهری بتواند با والدین شما ارتباط برقرار کند.

در نظر داشته باشید هم صحبتی یکی از مهمترین وظایف پرستار سالمند می باشد بنابراین از لحاظ فکری تا حدودی باید مراقب سالمند شبیه خانواده شما باشد. با توجه به اینکه سالمندی دوره ای است که با کمی ناسزگاری همراه هست حتما به این نکنه توجه کنید که فرد مورد نظر بسیار صبور و مهربان باشد.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *