خدمات پرستاری در مشهد

تغذیه مادر از عوامل بیش فعالی در دوران بارداری

در بررسی تغذیه مادر از عوامل بیش فعالی در دوران بارداری باید بدانیم:

داشتن یک رژیم غذایی سالم برای بانوان باردار می تواند احتمال بروز اختلال نقص توجه بیش فعالی ADHD و مشکلات رفتاری کودکان را کاهش دهد . می دانیم که پیروی از رژیم غذایی متعادل عامل کلیدی در رفع بیماری و حفظ وزن سالم محسوب می شود ، اما نتایج مطالعه تیمی از پژوهشگران کالج کینگ لندن نشان داده است رژیم غذایی که از جمله عوامل بیش فعالی در دوران بارداری است، می تواند احتمال بروز اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) در کودکان را کاهش دهد.

به گزارش «مدیکال دیلی» ، بیش از شش میلیون کودک مبتلا به بیش فعالی و کمبود توجه و تمرکز هستند. که یکی از رایج ترین اختلالات رفتاری کودکان محسوب شده و به مشکلاتی در زمینه توجه ، رفتارهای تکانشی ، و بیش فعالی منجر می شود . یافته های جدید دانشمندان از مکان آغاز این اختلال در رحم مادر حکایت دارند .

پژوهشگران کالج کینگ دو گروه از کودکان را زیر بررسی قرار دادند:

که یکی از آنها شامل ۸۳ کودک با مشکلات رفتاری زودرس ، یکی از نخستین نشانه های ADHD  ، بوده و گروه دوم ۸۱ کودک با رفتاری نسبتا طبیعی برای سن خود را شامل می شد . پس از بررسی رفتار کودکان ، پژوهشگران تغذیه مادران به همراه DNA  کودکان را نیز تجزیه و تحلیل کردند تا بروز هرگونه تغییر در مغز را شناسایی کنند . برهمین اساس ،آنها دریافتند احتمال به دنیا آمدن کودکی مبتلا به مشکلات رفتاری از مادرانی که مقادیر زیادی قند ، چربی و غذاهای فرآوری شده را طی دوران بارداری خود مصرف کرده اند ، بیشتر بوده است .

در همین راستا ، توصیه می شود بانوان باردار از مصرف غذاهای فرآوری شده و آنهایی که سرشار از قند و چربی هستند ، پرهیز کنند تا از شکل گیری چنین تغییرات ژنتیکی در مغز نوزاد متولد نشده آنها پیشگیری شود . در تغذیه از عوامل بیش فعالی در دوران بارداری ،بانوان باردار می توانند مصرف چربی های مفید مانند اسیدهای چرب امگا -۳ از منابعی مانند ماهی ، گردو ، و گوشت بدون چربی مانند مرغ و بوقلمون را مد نظر قرار دهند که برای توسعه و رشد سیستم عصبی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است .

مرکز تندیس تندرستی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و خدمات درمانی

به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی در زمینه پرستار کودک ، پرستار سالمند و پرستار بیمار شما در منزل می باشد.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *