خدمات پرستاری در مشهد

استخدام پرستار کودک – چند توصیه مهم برای اینکار

ستخدام پرستار کودک؛ متاسفانه نمی‌توانید انتظار داشته باشید که به محض تمام کردن مرخصی زایمان خود بتوانید کسانی مثل ماری پاپینز، جو فراست یا حتی مک فی را برای پرستاری کودک خود پیدا کنید. جستجو برای استخدام پرستار کودک مناسب می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد؛ و فکر اینکه کودک خود را پیش یک غریبه تنها بگذارید، واقعا می تواند سرسام‌آور باشد.

اما همیشه لازم نیست چنین باشد. با بهره‌گیری از بعضی توصیه‌ها در زمینه استخدام پرستار کودک می توانید انتخاب خوب و مطمئنی داشته باشید. در حالی که بسیاری از سازمان ها مایل هستند تمامی کارها را برای شما انجام دهند؛ شما همچنین می توانید در این امر مشارکت کرده و با یک پرستار کودک مصاحبه کنید. برای این کار بهتر است از اینجا شروع کنید:

به کارگیری

در هنگام استخدام پرستار کودک به دنبال ارجاع باشید. متخصصان این حوزه پیشنهاد می‌دهند که، “از همه بپرسید و به همه بگویید که به دنبال استخدام پرستار کودک هستید”. همچنین گای مادالون (مدیر عامل GTM House Employment گروه مشاوره‌ای نیویورکی برای کارفرمایان خانگی و همچنین نویسنده کتاب چگونگی استخدام پرستار کودک) با این جمله موافق است که، بهترین راه برای پیدا کردن پرستار کودک استفاده از جستجوی شفاهی است.

از قبل بدانید که به دنبال چه چیزی یا کسی هستید. مادلون می‌گوید که قبل از اینکه حتی مصاحبه را شروع کنید؛ توصیفی کتبی از موقعیت شخص مورد نظر خود را بنویسید. “آیا تنها پرستاری از کودک است؟ خانه و تمیز کردن آن؟ آموزش؟” آن دسته از مهارت‌ها را بنویسید که دوست دارید آن شخص داشته باشد. مادلون می‌گوید: در مورد ویژگی‌هایی فکر کنید که برای انجام کار مورد نظر لازم هستند؟

از اشخاص خواهان کار، رزومه بخواهید. مارکوس می‌گوید: به یاد داشته باشید که بسیاری از پرستاران عالی هیچ رزومه‌ای ندارند؛ اما رزومه برای فهمیدن این الزامی است که بدانید آنها چه مدت کار قبلی خود را نگه داشته‌اند”. بعد از آن، “اطمینان حاصل کنید که آن شخص قبلا سابقه پرستاری از کودک داشته است؛ تا فرزند شما به اولین تجربه وی تبدیل نشود.

مصاحبه

با همه اشخاصی که در نظر دارید مصاحبه کنید. مارکوس می‌گوید که: هیچ اما و اگری نباید در کار باشد، با همه آنها به صورت حضوری مصاحبه کنید. بعضی از مردم، مخصوصا زنان حرفه‌ای، مصاحبه را به گونه‌ای پیش می‌برند که گویی مصاحبه‌ای تجاری است؛ اما این یک اشتباه بزرگ است چرا که پرستاران کودک کاملا متفاوت هستند. وی همچنین این نکته را به ما می‌گوید که مردم باید وقت زیادی را صرف آن کنند؛ چون واقعا ارزشش را دارد. پس به برداشت اولیه بیش از حد اهمیت ندهید.

چند نکته

از یک پرستار کودک احتمالی در مورد برنامه‌هایش برای پنج سال آینده سوال نپرسید. وی می‌گوید، این از آن دسته سوالاتی نیست که بتواند هیچ اطلاعاتی به شما بدهد.

به جای آن، سناریوهایی طراحی کنید که توانایی وی را در انجام کارهای خواسته شده نشان می‌دهند. از وی بپرسید که اگر بخواهد برای کودک سه ساله‌تان ناهار درست کند؛ و کودک نخورد چه کاری انجام خواهد داد. یا اینکه اگر کودک‌تان در پارک نخواست با کودک دیگری غذا بخورد، او چکار خواهد کرد.

شما همچنان باید به دنبال فهمیدن این باشید که شیوه نگهداری کودک در منزل به چه صورت است. “شما به کسی نیاز دارید که به حرف‌تان گوش می‌دهد. بعضی از پرستاران کودک بسیار حرفه‌ای هستند؛ و شیوه مخصوص به خود را دارند. برای مثال، اگر شما خانواده‌ای فعال هستید که از بیرون رفتن لذت می برید (بدون توجه به هوا) و می‌خواهید که فرزندتان در پارک بماند؛ باید مطمئن باشید که پرستار کودک هم با چنین چیزهایی مشکلی نداشته باشد.

نکته: پرستار کودک احتمالی را امتحان کنید: بهانه‌ای پیدا کرده و او را برای سه یا چهار دقیقه با کودک خود تنها بگذارید؛ و ببینید که چگونه عمل می‌کند.
معرفی نامه‌ها را چک کنید. متخصصین تاکید می‌کنند که حتما این کار را انجام دهید. مارکوس می‌گوید، شما به معرفی نامه های قابل تایید و بی‌طرفانه نیاز دارید. به یاد داشته باشید که پرستار کودک بودن محشر است؛ اما قابل تایید یا بی‌طرفانه نیست. پس به شماره‌های موجود در همه توصیه‌نامه‌های کتبی زنگ بزنید.

مادالون خاطرنشان می‌کند که در هنگام چک کردن معرفی نامه‌ها، همه آن چیزهایی را که در مصاحبه خودتان مدنظرتان بود دوباره نگاه کنید. برای مثال، از کارفرمای قبلی پرستار کودک بپرسید که آن پرستار در مواقع وجود استرس یا چندین کار به صورت هم‌زمان تا چه اندازه موفق است. باید شفاف بودن توصیه‌نامه را بررسی کنید؛ و اینکه تا چه اندازه با شرایط خودتان هم‌خوانی دارد.

در هنگام استخدام پرستار کودک سابقه افراد متقاضی را چک کنید. در حالی که بسیاری از سازمان‌ها این کار را بسیار خوب انجام می‌دهند؛ والدین هم می‌توانند آن را انجام دهند. مارکوس می‌گوید، می‌توانید حتی مدارک تحصیلی آنها را بررسی کنید. بعضی از مردم احساس می‌کنند که بررسی سابقه بسیار حائز اهمیت است؛ تا مطمئن شوند که پرستار کودک سابقه کیفری نداشته است. بعضی از شرکت‌ها خدمات پرستاری، می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند.
مادالون حتی در بعضی موارد انجام آزمایش اعتیاد را هم بر روی پرستار کودک مورد نظر توصیه می‌کند.

یک پیشنهاد

حقوق را تعیین کنید. پرستارهای کودک شبانه روزی احتمالا پول کمتری را طلب خواهند کرد، چرا که می توانند از اتاق و غذای رایگان بهره مند شوند. هزینه های حمل و نقل، بهداشت، استفاده از ماشین و چیزهای دیگر را نیز همراه با حقوق بررسی کنید.

مادالون توصیه می کند که در هنگام مکالمه، باید دستمزد کل در مقابل دستمزد ماندن در خانه را حساب کنید. همچنین روزهای مریضی و تعطیلات را هم در نظر گرفته و برنامه مورد انتظار از پرستار کودک خود را به صورت کامل توضیح دهید؛ تا هیچ شبهه‌ای باقی نماند.

نکته: بر طبق گفته مادالون، احتمالا بهتر است که کمی بالاتر از نرخ بازار دستمزد دهید؛ تا در صورت پیدا کردن شخص مناسب کس دیگری نتواند وی را از چنگ شما دربیاورد.

به محض اینکه پرستار کودک خود را پیدا کردید، مسئولیت‌های وی و انتظارات خود را به صورت شفاف به او بگویید؛ و حد و حدودی نیز تعیین کنید. این را از کسی بشنوید که در این کار متخصص است، به محض اینکه پرستار کودک شروع به کار کرد دیگر نمی‌توان به عقب برگشت و همه اینها را دوباره انجام داد. پس همین الان آنها را انجام دهید تا همه راضی باشند.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *