خدمات پرستاری در مشهد

چند توصیه مهم برای مراقبت از کودکان بیش فعال

مراقبت از کودکان بیش فعال در خانه شرایط خاصی دارد. به‌خصوص اگر آن کودک دچار مشکل خاصی نیز باشد؛ این شرایط خاص‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد. در این مطلب وب‌سایت تندیس تندرسی می‌خواهیم توصیه‌هایی برای نگهداری بهتر و ساده‌تر کودکان بیش فعال در منزل ارائه دهیم. کودکان بیش فعال دارای تفاوت‌هایی اساسی در رفتار و درک محیط هستند؛ در نتیجه نیاز به در نظر گرفتن نکات بیشتری برای مراقبت هستند. این موضوع همچنین در صورت تصمیم به انتخاب پرستار کودک و نگهداری کودک در منزل ، جدی‌تر نیز می‌شود.

انتظارات خود را تغییر دهید

اولین قدم برای بهبود مراقبت از کودکان بیش فعال، درک شرایط و تغییر انتظار والدین از آنها است. شما به عنوان والد یک کودک بیش فعال در قدم اول باید بپذیرید که فرزند شما دارای سطوحی از تفاوت با سایر کودکان است. تفاوت‌هایی که شکل مراقبت از کودک را نیز تغییر می دهد.
پس در درجه اول پیش‌فرض‌های خود را از یک کودک معمولی کنار بگذارید. و بکوشید با درک ویژگی‌های کودک خود و اختلالی که با آن درگیر است؛ شرایط بهتری را برای او فراهم کنید. شما باید تا جای ممکن درباره این اختلال اطلاعات کسب کنید؛ و شرایط فرزند خود را بهتر درک نمایید. شما باید بدانید که کودک بیش فعال دچار محدودیت‌هایی است که موجب رفتار متفاوت از او می‌شود. طبیعتا او کار اشتباهی را از عمد انجام نمی‌دهد و…

رژیم غذایی و دارویی کودک را جدی بگیرید

اختلال بیش فعالی درمان‌های موثر زیادی دارد. این درمان‌ها نیز معمولا با تشخیص به موقع و درست مشکل از همان کودکی آغاز می‌شود. در این زمینه رژیم دارویی و غذایی کودک بیش فعال از هر چیز دیگری مهم‌تر است. چه خودتان مسئول نگهداری از فرزندتان باشید، و چه اقدام به استخدام یک پرستار کودک نمایید؛ بسیار مهم است که این موضوع را جدی بگیرید. مصرف منظم و دقیق داروها و رژیم غذایی مناسب برای این کودکان، در ایجاد شرایط طبیعی بسیار موثر است. کودکان بیش فعال معمولا خیلی زود تحت تاثیر آشفتگی در مصرف دارو و رژیم غذایی نامناسب قرار می‌گیرند.

به رفتار کودک توجه کنید

کودکان بیش فعال نیازمند دریافت بازخوردهای فوری هستند. پس بسیار مهم است که به رفتار آنها توجه کنید؛ و در صورت داشتن رفتارهای مناسب از تشویقی متناسب با رفتار استفاده نمایید.
همچنین در طول روز دقایقی را به ارتباط مستقیم با کودک اختصاص دهید؛ تا بتوانید ارتباطی کامل و عمیق را با او ایجاد نمایید. فراموش نکنید که کودک شما علاوه بر کودک بودن دارای اختلال بیش فعالی نیز هست. پس با او به آرامی، نرمی و دقت صحبت کنید.

به کودک آموزش دهید

فراموش نکنید که کودک شما می‌تواند هر کاری را بیاموزد. تنها تفاوت او در این است که از تمرکز کافی برای دقت و یادگیری برخوردار نیست. پس از کارهای ساده آغاز کنید، و این کارها را به وظایف ساده‌تر بشکنید. تا بتوانید کارهای شخصی و… را به او به صورت تدریجی آموزش دهید. دستورات شما باید ساده، کوتاه، واضح و موثر باشد. این کار در صورت مداومت می‌تواند بسیاری از مشکلات احتمالی کودک را حل کند؛ تا کودک بتواند در بزرگ‌سالی مانند سایر افراد حضوری موثر در جامعه داشته باشید.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *