خدمات پرستاری در مشهد

اساس نگهداری از کودک

منظور از نگهداری از کودک در منزل زمانیست که شما برای نگهداری از کودکتان یک شخصی را استخدام می کنید تا وظایف مربوط به نگهداری از کودک را به عهده گیرد.

رای پیدا کردن یک پرستار کودک خوب حتما از تجربه های دیگر والدین استفاده کنید و به مراکز معتبر پرستاری مراجعه نمایید.

برای انتخاب پرستار کودک باید به این نکته دقت کنید که داشتن امنیت در کنار پرستار مهمترین رکن می باشد. در وهله بعد به بودجه و سایر شرایط خود فکر کنید. بنابراین درخواست پرستار از مراکز معتبر و دارای مجوز از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بسیار حائز اهمیت میباشد.

پرستار کودک شما اگه به صورت روزانه استخدام می شود باید دسترسی آسان به منزل شما داشته باشد و برای رفت و آمد روزانه دچار مشکل نشود.

قبل از هرگونه قرارداد با مرکز پرستاری، حتما راجع به هزینه ها صحبت کنید و به توافق برسید. هزینه پرستار کودک به عواملی مانند مدارک تحصیلی پرستار، تجارب وی و ساعات کاری بستگی دارد.

هنگام استخدام از پیشینه کاری پرستار سوال بفرمایید. اینکه آیا سابقه نگهداری از کودکی به سن و سال کودک شما داشته است؟  آیا کودکان از پرستار خود راضی بوده اند؟ آیا خلاقیت لازم برای سرگرم کردن کودک داشته است؟ آیا پرستار خودش مادر شده است؟

ابتدای کار حتما در مورد سایر شرایط کاری صحبت کنید محدوده اختیارات وی را مشخص کنید و در مورد عادات کودک به او توضیح دهید.

فرزند شما می تواند یک قاضی خوب باشد که آیا پرستار با او رفتار درستی داشته است یا خیر. می توانید در پایان روز با او در مورد عملکرد پرستار صحبت کنید.

همچنین می توانید رفتار کودکتان را قبل و بعد از آمدن پرستار مقایسه نمایید. اگر خوشحال تر شده بود یعنی از شرایط راضی می باشد.

بهترین پرستار کودک پرستاری است که بتواند خود را با شرایط و سن و نیاز های کودک وفق دهد. باید بتواند برای او سرگرم کننده و جذاب باشد.

مراقب کودک و فرزند شما باید هر دو قوانین خانه را بدانند و به آن عمل کنند.

در مورد کارهای روزانه حتما با پرستار صحبت کنید تا از کودک بخواهد به وظایفش عمل کند. کارهایی مانند مسواک زدن، مرتب کردن تخت خواب، جمع کردن اسباب بازی ها و … این فعالیت های روزانه کودک شما را مسئولیت پذیر بار می آورد که نیاز به همکاری پرستار دارد.

در مورد میزان و زمان استفاده از تلویزیون و وسیله های بازی حتما هشدار دهید.

پرستار باید مراقب تمام فعالیت های کودک باشد و در همه زمانها کودک را زیر نظر بگیرد تا امنیت و سلامت وی محفوظ شود.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *