خدمات پرستاری در مشهد

آماده سازی منزل برای مراقبت و نگهداری بعد از عمل جراحی لگن

جراحی لگن یکی از رایج‌ترین اشکال جراحی در میان افراد مسن است. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، در هر سال تقریباً ۳۰۰۰۰۰ مورد از این جراحی‌ها روی افراد بالای ۴۵ سال در ایالات متحده انجام می‌شود. اکثریت این جراحی‌ها در مورد افراد مسن است.

جراحی لگن در افراد بزرگسالی که از شکستگی لگن رنج می‌برند و  با اثرات التهاب مفاصل دست و پنجه نرم می‌کنند و یا دچار فرسودگی، آسیب‌های قبلی یا دیگر مشکلات جدی هستند، تفاوت‌های بزرگی دارد.

جایگزینی لگن می‌تواند:

  •   درد را پایان دهد
  • تحرک و گستره‌ی حرکات را افزایش دهد
  •  تعادل را بهبود بخشد
  • خطر افتادن را هم کاهش دهد.

این نوع جراحی هزینه‌ی زیادی دارد، و دوره‌ی بهبود آن بلندمدت و مشکل است.

خیلی مهم است که بیمار خود را پیش از انجام این عمل و ورود به دوره‌ی بهبود، آماده کنید. نکته‌ی کلیدی این آماده سازی، چگونگی مراقبت و نگهداری از بیمار در منزل در حین بهبود می باشد. این موضوع به آن‌ها کمک می‌کند که بعد از ترک بیمارستان و مرکز توانبخشی، وارد محیط امن و مطمئنی شوند.

نکات مراقبت و نگهداری به منظور بهبودی بعد از جراحی لگن 

  • مکان استراحت و خواب آن‌ها را در طبقه‌ی پایین و جای بدون پله قرار دهید. بالا رفتن از پله‌ها کاری نیست که آن‌ها بتوانند بلافاصله بعد از انجام عمل جراحی لگن  و در دوره‌ی بهبودی انجام دهند. این کار برای آن‌ها نه تنها بسیار مشکل است، بلکه منجر به آسیب به ناحیه‌ی جراحی می‌شود. تختخواب آن‌ها را در مکانی بدون پله قرار دهید. یک تخت بیمارستانی تهیه کنید تا در دوره‌ی بهبودی خود از آن استفاده کنند.
  • برای دوره‌ی بهبودی آن‌ها غذا تهیه کنید. پخت و پز در این دوره برای بیمار بسیار چالش برانگیز و مشکل است. آن‌ها نمی‌توانند مدت زمان زیادی سر پا بایستند و آشپزی ممکن است آن‌ها را بسیار خسته کند. پس برای آن‌ها غذا تهیه کنید؛ این مواد خوراکی و غذاهای آماده را برای آن‌ها فریز کنید تا در زمان نیاز بتوانند آن‌ها را گرم کنند و از آن‌ها استفاده کنند. بدین ترتیب مطمئن خواهید بود که مواد مورد نیاز به بدن آن‌ها می‌رسد و بار سنگین آشپزی را هم از دوش آن‌ها برداشته‌اید.
  • قبل از این که پدر یا مادرتان به خانه برگردد، خانه را به طور کامل تمیز کنید. این موضوع، کمک می‌کند بیمار شما در یک محیط سالم دوران بهبود خود را سپری کنند.
  • خانه را به مواردی مجهز کنید که برای مراقبت و نگهداری بیمار در منزل نیاز است. در مورد همه‌ی نیازهای مراقبتی بیمار خود کاملاً فکر کنید و خانه را به مواردی مجهز کنید که برای آن‌ها لازم است. به عنوان مثال، در سراسر خانه نرده‌ها و دستگیره‌هایی نصب کنید که تحرک و تعادل را برای آن‌ها آسان می‌کند. در حمام یک نیمکت قرار دهید تا بتوانند بنشینند و دوش حمام را هم با دوش تلفنی که کنترل راحتی دارد تعویض کنید. یک توالت فرنگی هم برای اتاق خواب و استفاده در نیمه شب تهیه کنید.
  • ارتباطات را تسهیل بخشید. حتی با وجود حضور خود یا یک پرستار یا مراقب در منزل در دوران  گذراندن دوره‌ی بهبودی، اطمینان حاصل کنید، در هر زمان که بیمار تنها بود و نیاز به کمک داشت، می تواند به راحتی با پرستار خود و یا کسی که می‌تواند به آن‌ها کمک کند ارتباط برقرار کند. اگر زمین بخورد یا مشکل دیگری برای او اتفاق بیفتد نیاز است که آن‌ها به سرعت هرچه تمام‌تر به کمک دسترسی پیدا کنند. از سیستم‌های پاسخ اضطراری استفاده کنید یا برای آن‌ها یک وسیله‌ی آلارم دهنده تهیه کنید. این یک گام مهم برای اطمینان از تأمین نیاز آن‌ها به ارتباط است.

اگر بیمار شما باید به علت شکستگی لگن این جراحی را انجام دهد یا اخیراً تحت این جراحی قرار گرفته است، کمک گرفتن از یک پرستار در منزل یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانید بگیرید. بهبود بعد از جراحی لگن و جراحی‌های ثانویه برای درمان شکستگی، می‌تواند بلندمدت و بسیار دشوار باشد، و بیمار شما در این دوره به میزان زیادی مراقبت و نگهداری، حمایت و کمک نیاز دارد. تأمین کننده‌ی خدمات مراقبت و نگهداری در منزل می‌تواند برای بیمار شما خدمات شخصی و مراقبت‌های مخصوص فراهم کند.

این مراقبت‌ها نه تنها برای کمک به آن‌ها برای مدیریت کارها و بهبود از این عمل مناسب است، بلکه آن‌ها را به سمت سبکی از زندگی هدایت می‌کند که مطمئن و فعال است. این که پدر یا مادر پیرتان سرویس مراقبت و نگهداری در منزل دریافت می‌کنند به شما این اطمینان را می دهد که حتی زمانی که نمی‌توانید کنار آن‌ها باشید، به هر چیزی که برای بهبودی نیاز دارند دسترسی خواهند داشت. این بهترین شیوه‌ی ممکن در این فصل از زندگی آن‌ها است.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *